حضور ۹۷۰ شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3819432
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

حضور ۹۷۰ شرکت‌کننده در مسابقات قرآن اوقاف در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، گفت: مرحله شهرستانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف امسال با حضور 970 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان در حال برگزاری است.

حضور 970 شرکت‌کننده در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف در آذربایجان‌شرقی

حسین عزیزعلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: مرحله شهرستانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف امسال با حضور 970 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان در حال برگزاری است.

وی افزود: مسابقات سراسری قرآن کریم همه ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله شهرستانی در ۴ شهرستان استان قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شده و از روز پنجشنبه، 23 خردادماه تا هفته آینده در ۱۲ شهرستان استان از جمله تبریز هم برگزار خواهد شد.

عزیزعلی‌ اضافه کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف قرائت‌، ترتیل، حفظ، اذان و دعا‌خوانی برگزار می‌شود که رشته مفاهیم هم در اسفندماه ۹۷ همزمان با مسابقات حفظ برگزار و ۷۳ برگزیده این رشته‌ها به‌طور مستقیم به مرحله استانی چهل ودومین دوره مسابقات قرآن راه می‌یابند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: مرحله شهرستانی چهل ودومین دوره مسابقات قرآن در تبریز نیز از امروز، 25 خردادماه با حضور 221 نفر آغاز شده و به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی اوقاف به نوعی ترویج و تبلیغ قرآن است، اظهار کرد: می‌توان گفت که مسابقات قرآنی اوقاف میدان عمل قاریان و حافظان قرآن کریم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha