رونمایی از کوچک‌ترین قرآن‌های بازوبندی در آستان قدس رضوی
کد خبر: 3819433
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

رونمایی از کوچک‌ترین قرآن‌های بازوبندی در آستان قدس رضوی

گروه ادب ــ کوچک‌ترین و نفیس‌ترین قرآن‌های بازوبندی در سیزدهمین سه‌شنبه فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

رونمایی از کوچک‌ترین قرآن‌های بازوبندی در آستان قدس رضوی

به گزارش ایکنا به نقل از گنجینه رضوی، مهدی قیصری‌نیک، معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی با بیان اینکه در گنجینه کتب خطی این کتابخانه بیش از ۲۳ هزار قرآن و جزوه قرآنی نگهداری می‌شود، گفت: مصاحف این مجموعه در قطع و ابعاد گوناگونی همچون بازوبندی، بغلی، حمایلی، جیبی، رُقعی، خِشتی، وزیری، رحلی و سلطانی است و در حال حاضر ۶۸ قرآن و جزوه قرآنی در قطع بازوبندی که به طور معمول به ابعاد سه در دو سانتی‌متر گفته می‌شود، در این کتابخانه موجود است.

وی تصریح کرد: کوچک‌ترین قرآن بازوبندی این کتابخانه، منتخب قرآن از سوره حمد تا سوره ناس به خط نسخ خفی و ابعاد ۵/۲ در ۵/۳ سانتی‌متر در ۱۵۸ برگ است. جداول اوراق و اسامی سوره‌ها به سرخی، دو صفحه قبل از شروع قرآن و چهار صفحه آخر، منقش کم‌کار بوده، جلد نسخه تیماج قهوه‌ای با عطف پارچه و کاغذ نخودی فرنگی است.

قیصری‌نیک در پایان بیان کرد: مراسم رونمایی از این قرآن‌های نفیس، برای اولین بار سه‌شنبه ۲۸ خردادماه سال جاری در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام

captcha