فردا؛ آغاز ارسال دارو ویژه موسم حج/ 20 درصد پزشکان امسال حج اولی هستند
کد خبر: 3819460
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:

فردا؛ آغاز ارسال دارو ویژه موسم حج/ 20 درصد پزشکان امسال حج اولی هستند

گروه سلامت _ رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر لزوم ایجاد زمینه‌ تجربه‌‌اندوزی برای کادر پزشکی حج، گفت: امسال 20 درصد کادر پزشکی حج برای نخستین بار به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

ارسال داروی حج از فردا آغاز می شود/20 درصد پزشکان امسال حج اولی هستندبه گزارش خبرنگار ایکنا، علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر در جمع پزشکان اعزامی به حج ۹۸ با بیان اینکه خدمت به زائران در عتبات عالیات، مکه و مدینه اجر بسیار بالایی دارد، گفت: امیدوارم شما نیز شاکر این نعمت بوده و خدمات خود را با کیفیت خوبى ارائه دهید.
وی بیان کرد: امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر عازم حج هستند و ٥٥٠ نفر پزشک و کادر بهداشتی و درمانى این عزیزان را همراهی می‌کنند و به ازای هر ٣٠٠ نفر زائر، دو پزشک به آن‌ها خدمت ارائه می‌کنند که میزان مطلوبی است.
پیوندی با بیان اینکه پزشکان و کادر بهداشتی درمانى اعزامی از بین داوطلبان سراسر کشور بادقت انتخاب شده‌اند، گفت: این کار با هدف کاهش آلام و دردهاى زائران انجام شده است.
وی تأکید کرد: براساس اساسنامه مصوب مجلس وظیفه بهداشت و درمان ایرانیان خارج از کشور بر عهده هلال احمر گذاشته شده است. جمعیت هلال احمر ایران بعد از ژاپن، در پاسخ سریع به حوادث مورد تأیید فدراسیون جهانى است و این مهم حاصل تلاش همه کادر جمعیت محسوب می‌شود.
بنابرگزارش ایکنا، پیوندی در جمع خبرنگاران نیز با بیان اینکه برای حج امسال از شش ماه قبل برنامه‌ریزی‌های ارائه خدمات پزشکی انجام شده است، گفت: اعزام حج امسال از ۱۷ تیرماه و ارسال دارو‌های حج نیز از فردا، 26 خردادماه، آغاز می‌شود.
وی همچنین در پاسخ به سوال ایکنا، ۸۰ درصد پزشکان را دارای سابقه حج تمتع خواند و گفت: ۲۰ درصد از کادر پزشکی نیز حج اولی هستند، تمام تلاش ما و برنامه‌ریزی‌های انجام شده این است که افراد جدید نیز تجربه لازم را به دست آورند و بتوانند خدمات با کیفیت‌تری به حجاج ارائه دهند.
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: کادر پزشکی که قبلا حج تمتع انجام داده‌اند می‌توانند اعمال عمره انجام داده و ۲۰ درصد از پزشکان حج اولی برای حج تمتع محرم شوند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه با مقامات هلال احمر و وزارت بهداشت عربستان مذاکره‌های خوبی انجام شده است، تصریح کرد: اگرچه ما خود درمانگاه و بیمارستان در عربستان داریم، اما گاه نیاز به ارجاع بیمار هست؛ در این راستا سال گذشته بیمارستان‌های عربستان خدمات خوبی را به بیمارانی که به آن‌ها ارجاع شده بودند، انجام دادند.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به کاهش فوتی‌های حجاج در سال گذشته به یک دوم سال‌های قبل‌تر، یادآور شد: تلاش ما این است که با ارائه خدمات باکیفیت این میزان فوتی را به صفر برسانیم.
انتهای پیام
captcha