طرح «حمایت از زنان سرپرست خانوار» اجرا می‌شود
کد خبر: 3819505
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

طرح «حمایت از زنان سرپرست خانوار» اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به حوزه زنان دارد، بیان کرد: طرح حمایت از زنان سرپرست خانوار به صورت پایلوت در ۱۱ استان اجرا می‌شود.

طرح حمایت از زنان سرپرست خانوار در 11 استان کشور اجرا می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، امروز 25 خردادماه در نشست تخصصی زنان و خانواده با حضور معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اعلام اینکه بانوان دغدغه دارند که در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: آمار زنان سرپرست خانوار در استان بالا است و این استان بنابر ویژگی‌های خاص، زنان سرپرست خانوار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به حوزه زنان دارد بیان کرد: طرح حمایت از زنان سرپرست خانوار به صورت پایلوت در 11 استان اجرا می‌شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مجری طرح است، گفت: تهیه بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانواده بسیار مهم است که باید در استان تهیه شود چراکه کارهای تحقیقاتی بدون وجود آمار و اطلاعات دقیق امکانپذیر نیست.

ساعی‌ با بیان اینکه در حاشیه‌های شهر با توجه به تراکم جمعیت اوج تجمع زنان سرپرست خانواده است، افزود: جمعیت آماری استان در مورد زنان سرپرست خانواده باید تهیه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه بانک‌های استان در پرداخت وام‌های کم بهره برای بانوان سرپرست خانواده همکاری‌های لازم را دارند ولی باید پرداخت این وام‌ها بر اساس برنامه و با مشاوره صورت گیرد تا شاهد بدهکاران بیکار در بین بانوان سرپرست خانواده نباشیم.

انتهای پیام

captcha