همکاری‌های ایران، ترکیه و روسیه در راستای تقویت صلح و ثبات منطقه‌ است
کد خبر: 3819522
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
رئیس‌جمهور در دیدار اردوغان:

همکاری‌های ایران، ترکیه و روسیه در راستای تقویت صلح و ثبات منطقه‌ است

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در دیدار رئیس‌جمهور ترکیه همکاری‌های منطقه‌ای ایران، ترکیه و روسیه را در حوزه مسائل منطقه‌ای و از جمله در فرایند آستانه و بازسازی سوریه را بسیار با اهمیت و در راستای تقویت صلح و ثبات منطقه است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز، شنبه 25 خرداد، در دیدار «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، که در حاشیه پنجمین نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) و در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: برای توسعه و تعمیق روابط ایران و ترکیه طی سال‌های اخیر گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده و این روند باید شتاب بیشتری بگیرد.

روحانی همچنین همکاری‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه را با اهمیت دانست و اظهار کرد: همکاری‌های دوجانبه و سه‌جانبه با روسیه در حوزه مسایل منطقه‌ای و از جمله در فرایند آستانه و بازسازی سوریه را بسیار با اهمیت و در راستای تقویت صلح و ثبات منطقه است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و ترکیه روابطی رو به توسعه بوده و تقویت بیش از پیش این روابط در عرصه‌های دوجانبه و منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: ترکیه مصمم است روابط خود را با تهران در همه عرصه‌ها توسعه دهد.

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این دیدار همچنین بر مخالفت خود با تحریم و زورگویی در منطقه تاکید کردند.

انتهای پیام

captcha