صدور مجوز فعالیت برای ۴ مؤسسه قرآنی از سوی ارشاد چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3819545
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
از سال گذشته تاکنون صورت گرفت؛

صدور مجوز فعالیت برای ۴ مؤسسه قرآنی از سوی ارشاد چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس واحد قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه صدور مجوز برای مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، در وزارت ارشاد مجدداً فعال شده است، گفت: از سال گذشته تاکنون به چهار مؤسسه مجوز فعالیت داده‌ شده است.

صدور 20 مجوز موسسه فرهنگی قرآنی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری

محمدرضا حسن‌زاده، کارشناس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری  در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به فعال شدن مجدد صدور مجوز برای مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: از سال گذشته روند صدور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی از یکدیگر جدا شدند و اکنون هر یک به صورت مجزا به مؤسسات قرآنی مجوز می‌دهند و به آن‌ها در ادامه فعالیت‌هایشان کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تا‌کنون از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به چهار مؤسسه مجوز داده‌ شده است، گفت: در حال حاضر نیز چهار مؤسسه از شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، بن و بروجن متقاضی دریافت مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده اما به علت طولانی بودن روند دریافت مجوز همچنان در انتظار هستند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه درخواست دریافت مجوز محدود نیست و زمان خاصی ندارد، ادامه داد: هر موسسه که بخواهد مجوز دریافت کند تنها کافی است پرونده خود را تکمیل کرده و پس از گذراندن مصاحبه پرونده به هیئت بازرسی ارسال می‌شود و در صورت تأیید، مجوز صادر خواهد شد. تا‌کنون 20 مجوز به همین منوال در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان صادر شده است.

‌کارشناس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دارا بودن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا از سازمان تبلیغات اسلامی در روند فعالیت‌های موسسات تغییری ایجاد نمی‌کند بلکه تنها ارائه خدمات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است به طور مثال اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تا سال گذشته نقدینگی بیشتری داشت و در زمینه ساخت و ساز موسسات نیز کمک می‌کرد اما در سال جاری تنها می‌تواند در راه‌اندازی موسسه کمک‌های مقدماتی را ارائه دهد و مبلغی به میزان یک میلیون تومان به موسسات کمک کند که البته میزان فعال بودن موسسه در میزان دریافت این مبلغ نیز موثر است.

وی در پایان گفت: از خبرگزاری ‌ایکنا انتظار داریم از مسئولان قرآنی کشور درخواست کند تا برای فعالیت‌های قرآنی استان‌های محروم از جمله چهارمحال و بختیاری بودجه بیشتری اختصاص دهند به‌طور مثال در این استان کتاب مقدس قرآن نیز کم وجود دارد و هزینه لازم برای تأمین قرآن را نداریم لذا منتظر کمک مسئولان قرانی هستیم.

انتهای پیام

captcha