اشتغالزایی برای 120مددجویان کردستانی
کد خبر: 3819583
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

اشتغالزایی برای 120مددجویان کردستانی

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به تحویل ۱۲۰ دستگاه میوه خشک کن با هدف ایجاد اشتغال خانگی برای مددجویان کردستانی گفت: با اجرای این طرح زمینه اشتغالزایی 120 نفر از مردم استان فراهم می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان امروز، 25 خردادماه در مراسم تحویل دستگاه‌های میوه خشک کنی به افراد تحت حمایت این نهاد که با حضور نماینده ولی فقیه و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان اجرا شد، اظهار کرد: این طرح اشتغال خانگی با هدف ایجاد درآمد برای مددجویانی که توانایی کار کردن در بیرون از منزل را ندارند که بیشتر زنان سرپرست خانوار هستند، فراهم شده است.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های میوه خشک‌کنی با تحویل به مددجویان، در محل سکونت آنها قابل استفاده و بهره‌برداری است، افزود: برای این افراد از ۱۲ تا ۱۷میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با توجه به نوع و مدل دستگاه و وسایل جانبی مورد نیاز از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.
شیخی‌زاده بیان کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که کمیته امداد با یکی از کارآفرینان سنندجی در قالب راهبرشغلی منعقد کرده است دستگاه‌های میوه خشک کنی به مددجویان تحویل داده می‌شود.
وی عنوان کرد: در مرحله نخست این طرح اشتغال برای ۱۲۰ خانواده تحت حمایت که ۷۰ خانوار آن مددجویان سنندجی و ۵۰ خانوار نیز مددجویان بیجاری هستند اجرا می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه امروز ۲۶ دستگاه به مددجویان تحویل داده می‌شود که ۱۵ دستگاه آن در سنندج و ۱۱ دستگاه نیز مربوط به شهرستان بیجار است، تصریح کرد: همه افراد مستعد اجرای این طرح شناسایی شده‌اند و در مرحله بعد برای شهرستان‌های کامیاران، دهگلان و قروه نیز اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس این تفاهم نامه تأمین میوه و خرید تضمینی تولیدات و میوه خشک شده نیز از طریق این شخص با قیمت توافقی صورت می‌گیرد.
شیخی‌زاده افزود: هر یک از این افراد آموش کامل کار با دستگاه را فرا گرفته‌اند و در حین کار نیز آموزش‌های لازم به این افراد داده می‌شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: این طرح سبب ایجاد درآمد مناسب و کمک به معیشت خانوارهای تحت حمایت اجرا کننده این طرح شود.
انتهای پیام

captcha