راه‌کارهایی برای افزایش مخاطب در مسابقات قرآن
کد خبر: 3819598
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

راه‌کارهایی برای افزایش مخاطب در مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ داور حسن حفظ چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم گفت: توسعه مسابقات همچنین ایجاد تغییراتی در مسابقات از جمله معرفی نفرات برتر در هر موضوع یک رشته برخی راهکارهای جذب بیشتر مخاطب برای مسابقات قرآن است.

راه‌کارهایی برای افزایش مخاطب مسابقات قرآنمائده ادیب‌زاده، داور حسن حفظ چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله مقدماتی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، در مورد این مسابقات گفت: سطح شرکت‌کنندگان در مسابقات امسال هم همانند سال قبل در رشته حفظ بسیار خوب و بالا بود و شاهد حضور حافظانی بودیم که قوت حفظ بالایی داشتند و باید از این به بعد بیشتر آنان را به تقویت تجوید و صوت و لحن و ... سوق دهیم.

وی با تأکید بر لزوم حضور فعالتر فعالان قرآنی در جریان‌سازی اجتماعی و سیاسی در کشور به نفع نظام و انقلاب تصریح کرد: ما کسانی مانند حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم را در عرصه سیاسی و مجلس خبرگان داریم و باید او را الگو قرار دهیم.

ادیب‌زاده با اشاره به راهکارهای مردمی‌تر کردن فضای قرآنی با بیان اینکه توسعه همین مسابقات یکی از راه‌ها است بیان کرد: برخی شرکت کنندگان تصور می‌کنند که برگزیدگان مسابقات از پیش مشخص هستند چون توانمندی آنان را می‌شناسند و همین مسئله سبب عقب‌نشینی آنان می‌شود؛ نظر بنده این است که تغییراتی در مسابقات ایجاد کنیم.

وی افزود: از جمله اینکه نفرات ممتاز در حسن حفظ، ممتاز در صوت و لحن و وقف و ابتداء و ... را به صورت جداگانه معرفی کنیم و جایزه بدهیم تا افراد نومید نشوند؛ این دسته بندی به نظرم خوب است ضمن اینکه دسته‌بندی افراد به گروه های عالی و ممتاز و ... هم از کارهای خوبی بوده که انجام شده است.

 این داور مسابقات قرآن تصریح کرد: ثبت نامی‌های این دوره بسیار زیاد بودند به حدی که ما برنامه‌ریزی کردیم تا سطور کمتری از حافظان بپرسیم ولی متاسفانه تعدادی از ثبت نام شونده‌ها حضور نیافتند.

وی همچنین از نظم و نحوه اجرای مسابقات را خوب توصیف و از مسئولان برگزاری این دوره از مسابقات قدردانی کرد.

یادآور می‌شود چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله مقدماتی در دو بخش بانوان و آقایان روزهای ۲۴ و ۲۵ خردادماه در رشته‌های حفظ کل، تحقیق، ترتیل، حفظ ۲۰، ده و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی و با حضور ۵۰۰ نفر برگزار شد.

captcha