آغاز رقابت چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3819617
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱

آغاز رقابت چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در خراسان‌شمالی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از آغاز رقابت مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد، گفت: این رقابت‌ها تا ۳۰ خرداد در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

آغاز رقابت مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: رقابت مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 26 تا 30 خرداد در شهرستان‌های خراسان‌شمالی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این دوره از رقابت‌ها در شهرستان‌های گرمه و جاجرم 26 خرداد، بجنورد و آشخانه ۲۸ خرداد، شیروان و فاروج ۲۹ خرداد و اسفراین ۳۰ خرداد برگزار می شود، زمان برگزاری مرحله استانی را شش تیر اعلام کرد.

صالحی نیا با اشاره به اینکه چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در ۱۵ رشته برگزار می‌شود، این رشته‌ها را حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث قرآن و تفسیر قرآن کریم برشمرد.

وی افزود: اذان، دعاخوانی، همسرایی، همخوانی، مقطع‌خوانی، گروه‌خوانی، آثار دو یا چند زبانه (عربی، فارسی، انگلیسی) و انشاد انفرادی تک‌خوانی محور سایر رشته‌های این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی افزود: سه نفر برتر هر رشته در شهرستان‌ها به مرحله استانی و نفرات برتر هر رشته در مرحله استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند.

صالحی‌نیا، زمان برگزاری مرحله استانی را ششم تیر و به میزبانی شهرستان اسفراین و مرحله کشوری را شهریورماه و به میزبانی اصفهان اعلام کرد.
انتهای پیام

captcha