جشنواره قرآنی بانوان طلبه خوزستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3819637
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

جشنواره قرآنی بانوان طلبه خوزستان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت مدارس علمیه بانوان خوزستان از برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی بانوان طلبه خبر داد.

مرحله استانی

شایسته جعفری، معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت مدارس علمیه بانوان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی بانوان طلبه خبر داد و گفت: این جشنواره قرآنی، با هدف تقویت انس با قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع)، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، جهت‌دهی مطالعات قرآنی و حدیثی طلاب و دانش‌آموختگان در موضوعات کاربردی و همچنین گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و ادبی طلاب در زمینه قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) برگزار شده است.

وی اظهار کرد: جشنواره سراسری قرآن تا کنون که سیزدهمین دوره آن برگزار می‌شود، در سه مرحله مدرسه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شد؛ اما امسال به دلیل محدویت بودجه‌ها در دو مرحله مدرسه‌ای و استانی برگزار شده است.

به گفته جعفری، این جشنواره در رشته‌هایی چون قرائت (ترتیل و تحقیق)، حفظ، تفسیر قرآن و نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، فاطمه‌شناسی و رشته‌های پژوهشی(تألیف کتاب، ترجمه کتاب، تدوین مقاله)، ادبی(شعر، داستان، قطعه ادبی)، هنری و رسانه‌ای(خوشنویسی، نقاشی، طراحی، گرافیک، صنایع دستی، فیلم کوتاه و ...) برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه مرحله مدرسه‌ای این جشنواره با شرکت طلاب 33 مدرسه علمیه بانوان استان برگزار شد، گفت: از بین شرکت‌کنندگان حدود 150 طلبه به مرحله استانی که بعد از پایان امتحانات طلاب(اواخر تیر یا اوایل مردادماه) برگزار می‌شود، راه پیدا کردند.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت مدارس علمیه بانوان خوزستان خاطرنشان کرد: در اختتامیه از 30 طلبه برگزیده در رشته‌های قرآنی فوق تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام

captcha