دستگاه‌های اجرایی به ترویج عفاف و حجاب بها نمی‌دهند
کد خبر: 3819725
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

دستگاه‌های اجرایی به ترویج عفاف و حجاب بها نمی‌دهند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: شکل در زمینه عفاف و حجاب مربوط به نیروی انتظامی نیست، مشکل دستگاه‌های اجرایی است که متأسفانه هیچ بهایی به ترویج عفاف و حجاب نمی‌دهند.

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه درباره عملکرد نیروی انتظامی در مسئله حجاب و برخورد با بی‌حجابی اظهار کرد: جفای بزرگ است که در زمینه عفاف و حجاب، سریعاً نوک پیکان را سمت نیروی انتظامی ببریم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به عملکرد عالی نیروی انتظامی در زمینه عفاف و حجاب، ادامه داد: ناجا یک مسئولیت بازدارندگی و ایجاد نظم و امنیت عمومی را برعهده دارد و به هر حال قوه قهریه برای ایجاد انضباط اجتماعی است و ما در مقوله عفاف و حجاب نباید به دنبال قوه قهریه (گشت ارشاد) باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شواری اسلامی با اشاره به وظایف تمام وزارتخانه‌ها در مقوله عفاف و حجاب، تصریح کرد: اگر وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ارشاد، صداوسیما و سایر ارگانها، وظایف خود در قبال عفاف و حجاب را انجام دهند، اصلاً نوبت به نیروی انتظامی نمی‌رسد و صرفاً کار پلیس برخورد با افرادی می‌شود که برای اختلال در نظم جامعه به بی‌حجابی مبادرت ورزند و تکلیف آنها کاملاً مشخص است.

وی افزود: امروز مشکل در زمینه عفاف و حجاب مربوط به نیروی انتظامی نیست، مشکل دستگاه‌های اجرایی است که متأسفانه هیچ بهایی به ترویج عفاف و حجاب نمی‌دهند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: به طور مثال آیا در دفاتر پیشخوان دولت، شرکتهای هواپیمایی و سایر مراکز دولتی، قانون عفاف و حجاب خوب عمل می‌شود؟ هرگز این اتفاق نیفتاده است.

هیچ اقدامی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام نمی‌شود

آزادی‌خواه در پاسخ به این سؤال که آیا از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کافی صورت می‌گیرد، گفت: سه هفته قبل در مجلس، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعمال ماده 234 کردیم که چرا دولت اقدام خود را در این زمینه انجام نداده است، متأسفانه هیچ اقدامی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام نمی‌شود البته این مسئله تنها در حوزه عفاف و حجاب نیست و درباره تمام مصادیق منکر است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: متأسفانه از  آمران به معروف و ناهیان از منکر در مقابل تزویر، رانت، رشوه‌خواری، کم‌کاری اداری دفاع نکردیم که اکنون تبدیل به معضل جدی اجتماعی شده است، دولتها در زمینه  زمینه حمایت از  آمران به معروف و ناهی از منکر مقصرند، باید تقصیر خود را بپذیرند و اگر این کار انجام شود حتماً مشکل حل می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: اگر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام نشود، انگیزه خدمت در وجود این افراد می‌میرد و نمی‌توانند کار را انجام دهند.

وی درباره اختصاص سامانه‌هایی برای معرفی متخلفان در زمینه حجاب به دادستانی و پلیس، یادآور شد: این اقدام بازدارنده و خوب است البته به طور مثال ممکن است گزارشهای کذب  یا گزارشهایی به دلیل غرض شخصی به پلیس و دادستانی داده شود که باید برای حل این مشکلات اقدام شود.

انتهای پیام

captcha