اعزام ۴ هزار و ۲۰۰ زائر خوزستانی به حج تمتع ۹۸
کد خبر: 3819738
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

اعزام ۴ هزار و ۲۰۰ زائر خوزستانی به حج تمتع ۹۸

گروه اجتماعی ــ مدیرکل حج و زیارت خوزستان از اعزام ۴ هزار و ۲۰۰ زائر از این استان به حج تمتع ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، ناصر حویزاوی،  مدیرکل حج و زیارت خوزستان در همایش آموزشی توجیهی منطقه ۴ حج تمتع ۹۸ که امروز، ۲۶ خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز خادمان ضیوف‌الرحمن در منطقه 4 کشور شامل استان های فارس، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در این همایش حضور دارند.

حویزاوی

وی بیان کرد: مجموع زائران این استان‌ها، 12 درصد زائران کل کشور را شامل می‌شوند و هدف از برگزاری این همایش، تبیین برنامه‌های عملیاتی حج در مدینه و مکه، شرایط ما در عربستان، شیوه روان‌سازی خدمات و... است.

حویزاوی با بیان اینکه از استان خوزستان در حج تمتع 98 تعداد 4 هزار و 200 زائر را در قالب 29 کاروان اعزام می‌شود، افزود: اعزام زائران از 17 تیرماه در قالب مدینه اول آغاز می‌شود. همه امور مربوط به حج امسال علی‌رغم گرمای هوا، سیل و تعطیلی ادارات، براساس دستورالعمل ریاست سازمان در استان انجام شد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان ادامه داد: اگر درخواست سهمیه مازاد ایران برای حج امسال پذیرفته شود، استان خوزستان بالغ بر 500 نفر ثبت‌نام کننده را دارد که منتظر هستند در کاروان‌ها گنجانده و اعزام شوند. اگر سهمیه زائران خانه خدا اضافه شد، در قالب کاروان‌های جدید سازمان‌دهی خواهند شد.

حویزاوی

قاسم نصیری، مسئول اطلاع رسانی حج تمتع 98 هم در این مراسم گفت: علاوه بر خدمات تدوین شده برای زائران در حج امسال، سامانه «بله» برای ارتباط آسان زائران با خانواده‌هایشان سامان‌دهی شده است تا از آخرین اخبار و اطلاعات هم مطلع شوند. همچنین اپلیکیشن «زائریاب» هم برای زائران طراحی شده که به کمک آن می‌توانند مسیرها را پیدا کنند. 

انتهای پیام

captcha