آمادگی خواهران طلبه برای رفع ناهنجاری‌ها در قم
کد خبر: 3819746
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد:

آمادگی خواهران طلبه برای رفع ناهنجاری‌ها در قم

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: این مجموعه در راستای تربیت طلاب توانمند گام‌های مطلوبی برداشته و بیش از 30 هزار طلبه فارغ‌التحصیل را در کارنامه خود به ثبت رسانده است و اکنون برای مشارکت در رفع ناهنجاری‌ها در قم آمادگی لازم را دارد.

آمادگی خواهران طلبه برای رفع ناهنجاری‌ها در قمبه گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، ظهر امروز، 26 خردادماه در نشست قرارگاه ۱۹ دی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه برخی نمادها و ساختمان‌سازی‌ها چهره شهر مقدس قم را تخریب می‌کند، اظهار کرد: در حوزه ظاهری باید به وضعیت شهر قم توجهی ویژه داشته و حساسیت دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری را برانگیزیم.
وی با اشاره به اینکه تصمیم‌ها باید از مسجد به‌عنوان مرکز تجمعات محلی گرفته شود، تصریح کرد: مبلغان باید به‌دنبال بهره‌مندی از ظرفیت مساجد باشند و به صورت پویاتر رسالت‌های خود را دنبال کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: این مجموعه در راستای تربیت طلاب توانمند گام‌های مطلوبی برداشته و بیش از ۳۰ هزار طلبه فارغ‌التحصیل را در کارنامه خود به ثبت رسانده است و اکنون برای مشارکت در رفع ناهنجاری‌ها در قم آمادگی لازم را دارد.
وی بر لزوم توجه به برخوردهای سلبی با عاملان اصلی ناهنجاری در قم تأکید کرد و ادامه داد: موضوع اصلی شبکه‌های هدفمند است که در حال ترویج فساد در شهر قم هستند و ما باید به شناسایی و رفع آن‌ها اقدام کنیم.
بهجت‌پور با تأکید بر اینکه موضوع عفاف باید بیشتر از حجاب مورد توجه قرار گیرد، گفت: بسیاری از ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها نشان از نبود عفت است که اگر این عفت به جامعه برگردد شاهد رفع بخش قابل توجهی از ناهنجاری‌ها خواهیم بود.

رفع ناهنجاری‌ها نیازمند فراگیری امر به معروف است

همچنین در این نشست سیدمحمدتقی حسینی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به‌دنبال استفاده از ظرفیت گروه‌های مختلف مردمی از جمله بسیجیان، طلاب و اصناف است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ امر به معروف و مردمی کردن این فرهنگ اولویت نخست است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های مورد نیاز در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر همچنان در استان قم دنبال می‌شود، اضافه کرد: با وجود استمرار این حمایت‌ها، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها اشاره داشته‌اند ما برای رفع ناهنجاری‌ها نیازمند فراگیری امر به معروف در سطوح عموم مردم هستیم.
جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم از انجام فعالیت‌های عملیاتی این ستاد با مشارکت دادستانی و نیروی انتظامی استان قم در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر یاد کرد و گفت: همان‌طور که قم طی مدت کوتاهی به این نابسامانی‌های فعلی نرسیده است رفع این نابسامانی‌ها نیز نیازمند زمان و تلاش مستمر است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عزت زمانی، مدیرکل سازمان تبلیغاتی اسلامی استان قم نیز با بیان اینکه ۲۴ مسجد حاشیه‌شهر شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: علاوه بر این مساجد، پنج مسجدمحوری را در پنج نقطه کم‌برخودار تعیین کرده تا کارهای مرتبط با رفع آسیب‌های اجتماعی را به صورت ویژه‌تر دنبال کنیم.
وی از شناسایی و جانمایی ۴۴ گروه تبلیغی در قم یاد کرد و گفت: این افراد اکنون به‌عنوان معین مساجد درحال فعالیت هستند و می‌توانند در صورت نیاز در ستاد امر به معروف و نهی از منکر مورد استفاده قرار گیرند.
جلال بیطرفان
انتهای پیام

captcha