مؤسسات پرچم‌دار فعالیت‌های نوین قرآنی در فضای مجازی باشند
کد خبر: 3819759
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

مؤسسات پرچم‌دار فعالیت‌های نوین قرآنی در فضای مجازی باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با بیان اینکه مؤسسات باید در روش اجراهای خود تغییر ایجاد کنند و به سمت فعالیت‌های تبلیغی ترویجی حرکت کنند، تصریح کرد: مؤسسات قرآنی پرچم‌دار فعالیت نوین قرآنی به ویژه در فضای مجازی باشند.

موسسات قرآنی پرچم‌دار فعالیت نوین قرآنی در فضای مجازی باشند

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی، امروز، 26 خرداد، در مجمع مؤسسات قرآنی استان اصفهان با اشاره به رشد کیفی نمایشگاه قرآن ۹۸ تهران اظهار کرد: در نمایشگاه قرآن امسال تلاش کردیم با کاهش هزینه‌ها، کیفیت اجرای نمایشگاه را بالا ببریم که این مسئله با همت مدیران قرآنی حاصل شد.
وی با اشاره به اجرای نمایشگاه قرآنی مشترک ایران و هند طی هفته آینده خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت مسئله ترویج قرآن، در دو استان کشور برگزاری جشنواره قرآنی در زندان‌ها پیش بینی کردیم.
وی با بیان اینکه انگیزه‌های بالایی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در اصفهان وجود دارد که لازم است به سمت صحیح هدایت شود، اظهار کرد: ورود در حوزه فضای مجازی اثرگذاری فوق العاده‌ای دارد و لازم است این حضور به عنوان یک راهبرد جدی مدنظر قرار گیرد، یکی از اصلی‌ترین وظایف ما جهت‌دهی صحیح به فعالیت‌های قرآنی است که در این زمینه یک دوره آموزشی با موضوع تقویت نیروی انسانی با ۷۰۰ موسسه قرآنی برگزار کردیم.
محمدمهدی عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد اولویت حمایت‌های خود را منتج به خودکفایی موسسات فرهنگی قرآنی کند، اظهار کرد: مشارکت در رویدادهای فرهنگی قرآنی کشور محدودیتی ندارد، باید حفظ قرآن در کشور موضوع شود و اولویت خانواده‌ها به این سمت حرکت کند.
رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور با تأکید بر اینکه لازم است به دنبال منابع پایدار از راه توسعه موقوفات باشیم، خاطرنشان کرد: سندهای راهبردی ذیل منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد و مسئله اصلی ما اجرایی‌سازی این اسناد است.
وی با بیان اینکه مؤسسات باید در روش اجراهای خود تغییر ایجاد کنند و به سمت فعالیت‌های تبلیغی ترویجی حرکت نمایند، تصریح کرد: لازم است مؤسسات قرآنی پرچم دار فعالیت نوین قرآنی به ویژه در فضای مجازی باشند و البته مؤسسات قرآنی اصفهان ظرفیت بالایی دارند که در این حوزه می‌توانند کارهای مؤثری انجام دهند.
انتهای پیام

captcha