بیانات آیت‌الله خامنه‌ای حرکت جهادی عظیمی را در سوریه رقم زد
کد خبر: 3819769
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
تولیت حرم حضرت زینب(س):

بیانات آیت‌الله خامنه‌ای حرکت جهادی عظیمی را در سوریه رقم زد

گروه حوزه‌های علمیه – وزیر سابق علوم سوریه گفت: شجاعت، درایت، مدیریت استراتژیک بشار اسد باعث پیروزی سوریه و غلبه بر دشمنان شد.

به گزارش ایکنا، هانی مرتضی در ادامه سفر خود به شهر قم در بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: کشور سوریه یک الگو برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان ادیان و مذاهب مختلف بوده و تمامی افراد با ادیان مختلف و اعتقادات گوناگون در این کشور در آرامش زندگی می‌کردند ولی فعالیت وهابیت در این کشور باعث تضعیف این موضوع شد.
وی گفت: وهابیت در کشورهای مختلف اسلامی و حتی اروپایی به اشکال مختلف در حال توطئه‌چینی و فعالیت است ولی همه این توطئه‌ها و نقشه‌ها یک طراح دارد و آن آمریکا و صهیونیست است.
تولیت حرم حضرت زیب(س) با بیان این‌که سه مورد در پیروزی جبهه مقاومت در سوریه نقش داشت، بیان کرد: شجاعت، درایت و مدیریت شخص بشار اسد، همدلی ملی و حضور جوانان در دفاع از کشور و هم‌چنین حمایت‌های جمهوری اسلامی و حضور جوانان ایرانی در دفاع از ارزش‌های اسلامی مواردی بود که باعث پیروزی‌های مقاومت در سوریه شد و قطعاً اگر حمایت‌های جمهوری اسلامی نبود، سوریه اکنون وضعیت بدی داشت.
وی اضافه کرد: مواضع و بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در حضور جوانان ایرانی نقش بسیار مؤثری داشت و هم‌چنین جوانان حزب‌الله نیز با شنیدن اظهارات ایشان در دفاع از ارزش‌های اسلامی در سوریه ترغیب شدند و به جبهه مقاومت پیوستند.
مرتضی تأکید کرد: ارتباط خوب سوریه و ایران از زمان رئیس‌جمهور سابق سوریه، حافظ اسد، پایه‌گذاری شد و در زمان جنگ ایران و عراق، دولت سوریه به رئیس‌جمهوری حافظ اسد، تنها دولتی بود که از ایران حمایت کرد؛ البته حمایت‌های وی در آن زمان به عرب و یا غیر عرب بودن ربطی نداشت و رئیس‌جمهور سوریه در آن زمان، جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی را به‌حق می‌دانست و طبق وظیفه خود از حق دفاع کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اقدامات و تلاش‌های دانشگاه ادیان و مذاهب در ترویج اسلام و تشیع حقیقی بسیار ارزشمند است و باید این فعالیت‌ها در کشورهای دیگر اسلامی نیز گسترش یابد.
وزیر سابق علوم سوریه با اشاره به اهمیت دانشگاه ادیان و مذاهب در گسترس اسلام و تشیع حقیقی گفت: اعتقاد دارم اقدامات دانشگاه ادیان و مذاهب در معرفی ادیان مختلف در جهان بسیار بااهمیت است. این دانشگاه می‌تواند به عنوان مرکز اصلی معرفی ادیان باشد که مراکز دیگری زیر نظر این مجموعه در کشورهای مختلف از جمله سوریه فعالیت کنند.
وی افزود: اقدامات و تلاش‌های دانشگاه ادیان و مذاهب در ترویج اسلام و تشیع حقیقی بسیار ارزشمند است و باید این فعالیت‌ها در دیگر کشورهای اسلامی نیز گسترش یابد.
وزیر سابق علوم سوریه تأکید کرد: امیدوارم ارتباطات دانشگاه‌های سوریه با دانشگاه ادیان و مذاهب در جهت شناخت بیشتر ادیان و مذاهب و تعامل با آنان گسترش یابد و قطعاً این همکاری‌ها ثمرات مثبتی خواهد داشت.
تولیت حرم حضرت زینب(س) بیان کرد: از گذشته وهابیت در سوریه وجود داشت و دولت نیز از وجود آن‌ها باخیر بود ولی از فعالیت‌های پشت پرده و خرابکارانه آن‌ها اطلاعی نداشت و زمانی که جنگ در سوریه آغاز شد، از توطئه‌ها و نقشه‌های این فرقه انحرافی مطلع شد.
وی ادامه داد: به طور کلی، اصل موجودیت وهابیت خطرناک است ولی خطرناک‌تر از آن، فعالیت‌ها و توطئه‌های پشت پرده‌ای است که این فرقه در آن دست دارد.
مرتضی تصریح کرددر پایان این دیدار، پرچم مطهر حرم حضرت زینب(س) به دانشگاه ادیان و مذاهب اهدا شد. هم‌چنین لوح یادبود دانشگاه نیز به دکتر هانی مرتضی تولیت حرم حضرت زینب(س) اهدا گردید.
انتهای پیام

captcha