طرح «شنبه‌های با کتاب» در ۴۳۰ مسجد تهران برگزار می‌شود
کد خبر: 3819788
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

طرح «شنبه‌های با کتاب» در ۴۳۰ مسجد تهران برگزار می‌شود

معاون ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران از برگزاری طرح «شنبه‌های با کتاب» در ۴۳۰ مسجد استان با هدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: مسیح لهراسبی معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به اجرای طرح «شنبه‌های با کتاب» در سطح مساجد تهران اظهار داشت: این طرح با هدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری و نمازگزاران، از آذرماه سال ۹۷ در سطح مساجد تهران در حال برگزاری است.

فعالیت ۴۳۰ کتابخانه مخزن‌دار در مساجد تهران

وی ادامه داد: در استان تهران مجموعاً ۴۳۰ مسجد دارای کتابخانه مخزن‌دار هستند که ابتدا طرح «شنبه‌های با کتاب» در سطح کتابخانه‌های درجه یک آغاز شد و امروز در تمامی این ۴۳۰ مسجد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح، امام جماعت یا فرد منتخب از کتابداران مسجد،‌ هرهفته کتابی را در موضوعات کودک و نوجوان، رمان‌های مناسب، علمی و فرهنگی معرفی می‌کنند.

برنامه‌های اوقات فراغت کتابخانه‌های مساجد

لهراسبی با اشاره به برنامه‌های کتابخانه‌های مساجد در ایام اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فصل تابستان تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی برای افراد شرکت‌کننده در طرح‌های غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از اول تیرماه برگزار می شود.

تور بازدید از کتابخانه‌های شاخص تهران

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران افزود: در ایام تابستان قرار است تور بازدید از کتابخانه‌های شاخص تهران مانند کتابخانه ملی برای اعضای کانون‌های مساجد تهران برگزار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام اوقات فراغت تابستان بنا داریم مسابقه خاطره نویسی و دو طرح «مسجد، کتاب، محله» و «مسجد، کتاب، خانواده» و همچنین نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های مسجد تهران برگزار کنیم.

انتهای پیام

captcha