اسلام‌هراسی، مشکل آسیا و اروپا را حل نمی‌کند
کد خبر: 3819808
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه:

اسلام‌هراسی، مشکل آسیا و اروپا را حل نمی‌کند

گروه بین‌الملل ـ ابراهیم کالین با انتقاد از سخنان اسلام‌هراسانه اخیر نخست‌وزیر مجارستان و رهبر حزب حاکم میانمار تأکید کرد که اسلام‌هراسی مشکل اروپا و آسیا را حل نخواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ ابراهیم کالین، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه گفت: اسلام‌هراسی مشکل اروپا و آسیا را حل نخواهد کرد.

وی افزود: این مسئله در کوتاه‌مدت ممکن است به اهداف پوپولیست‌های تندرو کمک کند، اما در بلندمدت موجب قربانی‌شدن اقلیت‌های قومی و دینی و درنتیجه اعتراضات اجتماعی خواهد شد.

ابراهیم کالین در واکنش به نشست اخیر «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم میانمار و «ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان که در بیانیه پایانی آن، مهاجرت و افزایش جمعیت مسلمانان به‌عنوان بزرگترین چالش این دو کشور مطرح شد، گفت: مسلمانان بزرگترین مشکل این دو کشور نیستند. آنها درباره افزایش جمعیت مسلمانان اظهار نگرانی می‌کنند، درحالی که درواقع هیچ یک از آن‌ها با چنین مشکلی روبه‌رو نیستند.

وی اظهار کرد: جمعیت مسلمان در مجارستان تنها حدود پنج هزار نفر است و دولت اجازه ورود پناهندگان به این کشور را نمی‌دهد. دولت میانمار نیز  صدها هزار نفر از مسلمانان را از ایالت راخین آواره کرده است. 

بنابر اعلام سازمان عفو بین‌الملل، از آغاز حملات ارتش میانمار به شهرها و روستاهای محل سکونت مسلمانان روهینگیا در سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۵۰ هزار پناهجوی روهینگیایی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، ازمیانمار گریخته و وارد خاک بنگلادش شده‌اند.

انتهای پیام

captcha