کشورِ شعر؛ توصیف سفیر کرواسی از ایران
کد خبر: 3819835
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
در دیدار با صالحی مطرح شد؛

کشورِ شعر؛ توصیف سفیر کرواسی از ایران

گروه ادب ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۶ خردادماه با دراگا اشتامبوگ، سفیر جمهوری کرواسی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به همه گفتم مأموریتم در کشورِ شعر استبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارشاد؛ سیدعباس صالحی در این دیدار با تأکید بر تقویت روابط دو کشور گفت: این دیدار می‌تواند به روابط دوجانبه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دو کشور کمک کند. اراده خوبی از سوی رهبران دو کشور بر تقویت و گسترش روابط دو کشور وجود دارد و سفر رئیس جمهور کرواسی به ایران و همچنین سفر‌های مسئولان دو کشور به ایران و کرواسی نشان از توجه بر تقویت روابط میان دو کشور است.

وی افزود: امیدوارم در دوره مأموریت شما در ایران، روابط دو کشور بیش از پیش تحکیم یابد و در حوزه شعر نیز که شما فعالیت دارید، می‌توان اقدامات مناسبی داشت. شعر هویت ایرانی است و می‌توان از این طریق نیز روابط دو کشور را تقویت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تمدید موافقتنامه فرهنگی میان دو کشور ادامه داد: تمدید این موافقتنامه، برنامه‌های آینده دو کشور در حوزه فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری را روشن می‌کند و ما آمادگی این کار را داریم.

وی با اشاره به همکاری‌های علمی میان دو کشور نیز گفت: موضوعات علمی باید از زاویه زبان‌شناسی و باستان‌شناسی دنبال شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در زمینه ترجمه کتاب‌های کشور کرواسی و همچنین برگزاری نشست‌های علمی در این زمینه همکاری‌های لازم را می‌تواند داشته باشد.

در این دیدار، دراگا اشتامبوگ، سفیر جمهوری کرواسی در تهران نیز گفت: وقتی می‌خواستم به عنوان سفیر به کشور ایران مراجعه کنم، به من گفتند به کشور تحریم‌های آمریکا می‌روی و من گفتم که به کشور شعر سفر می‌کنم، زیرا معتقدم کلمات شعر از تحریم‌های اقتصادی و سیاسی قوی‌تر است.

وی افزود: با هدف تقویت روابط میان دو کشور ایران و کرواسی در این دیدار حضور یافته‌ام.

سفیر کرواسی در تهران ادامه داد: از اول ماه ژانویه سال ٢٠٢٠، ریاست اتحادیه اروپا بر عهده کرواسی خواهد بود و برای این بازه زمانی، برنامه‌های فرهنگی و هنری را پیش‌بینی خواهیم کرد و می‌خواهیم نظرات فرهنگی و هنری ایران را نیز در این زمینه بدانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر گسترش و اعزام گروه‌های فرهنگی و هنری دو کشور تأکید کرد و گفت: در جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری کرواسی آمادگی حضور گروه‌های فرهنگی و هنری ایران را داریم.

سفیر کرواسی همچنین بر ترجمه کتاب‌های دو کشور به زبان‌های دو کشور و گسترش روابط دانشگاهی و علمی تأکید کرد. یادآور می‌شود، در این دیدار، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس خامه‌یار، معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha