اساس فرهنگ دینی، كرامت است/ راه‌اندازی کانون شعر آئینی «آستان مهر» در حرم احمدی
کد خبر: 3819864
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

اساس فرهنگ دینی، كرامت است/ راه‌اندازی کانون شعر آئینی «آستان مهر» در حرم احمدی

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه بی تردید پایه و اساس فرهنگ دینی، بحث کرامت است، گفت: به تصریح كلام خدا تمام بنی آدم از کرامت ذاتی برخوردارند و مهم این است که با هدایت و استقامت از خدا بخواهیم این داشته بالقوه را به فعلیت برسانیم.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 26 خردادماه در نشست مشترک شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور و استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به فلسفه دهه كرامت گفت: نكته‌ای كه در این ایام باید بدان توجه كنیم بحث كرامت و تكریم است.
وی افزود: به تصریح كلام خدا تمام بنی آدم از کرامت ذاتی برخوردارند و مهم این است که با هدایت و استقامت که در دعا هم تعلیم شده از خدا بخواهیم این داشته بالقوه را به فعلیت برسانیم.
آیت‌الله دستغیب ادامه داد: همگان می‌دانیم که الگوهای کرامت انسانی، اهل بیت(ع) هستند كه حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع)، احمدبن موسی(ع) و عبدالعظیم حسنی(ع) جزو آنان هستند و اینان راه نیل به کرامت باالفعل و مسیر هدایت و استقامت را با اعمال و گفتارشان برای ما روشن كرده‌اند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه باید به آنان توسل بجوییم، گفت: بی تردید پایه و اساس فرهنگ دینی، همین بحث کرامت است و همه باید دست به هم دهیم و هرچه بیشتر از دهه‌ای که در پیش رو داریم بهترین استفاده را ببریم.
وی با اشاره به حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در این جلسه گفت: یکی از آثار و محاسن گرامی داشت این دهه مبارکه همین اتحاد و انسجام و تبادل افکار و همگانی و همکاری است برای اینکه جامعه خودمان را به بهترین وجه با استفاده از این همه فضاهای گسترده معنوی که در مشهد، قم و شیراز و شهر ری و سایر بقاع متبركه وجود دارد، انسجام ببخشیم و این مسئولیتی که به عهده هر یک از ماست كه با كمك یكدیگر و به صورت جمعی به نتایجه خوبی می‌رسد.
آیت‌الله دستغیب به برگزاری جلسات تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام اشاره كرد و آن را یك پدیده نو و یك حركت بسیار مبارك توصیف كرد كه موجب اتحاد و انسجام تولیت‌های حرم‌های اهل بیت(ع) در داخل و خارج از كشور می‌شود و ادامه داد: تاکنون شاهد برگزاری 3 اجلاس بسیار مهم در این رابطه بوده‌ایم که یکی در حرم امام رضا و مشهد و دومین اجلاس در کربلای معلی در جوار حرم سیدالشهدا(ع) بوده است و سومین آن در کاظمین در جوار حرم امامین کاظمین و چهارمین آن هم به انتظار همین دهه کرامت هستیم که در قم و به دعوت تولیت معظم آن بارگاه نورانی برگزار خواهد شد البته قبل از آن هم در پایان این هفته جلسه تولیت‌های اعتاب مقدسه داخل ایران در شیراز برگزار خواهد شد.
وی اضافه كرد: این هماهنگی و انسجام تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام همه با هم یک دورنمای بسیار روشن کارساز برای کارهای فرهنگی خالص و ناب در سراسر ایران و خارج از ایران خواهد بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به مسئله معرفی حرم شاهچراغ(ع) اشاره كرد و گفت: قرن‌ها بعد از شهادت ایشان، این بارگاه نورانی مورد توجه دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) قرار گرفته است و مهم‌ترین لقب ایشان هم امین ولایت است.
وی ضمن برشمردن برخی از مناقب حضرت شاهچراغ(ع) گفت: حضرت شاهچراغ(ع) در كشورمان به خوبی معرفی نشده بود و به نوعی در مظلومیت بود اما زمانی كه مقام معظم رهبری به شیراز سفر كردند و اینجا را سومین حرم اهل بیت(ع) معرفی كردند، هم به لحاظ كیفی هم كمی برنامه‌های خوبی برای معرفی آن حضرت انجام شد.
آیت‌الله دستغیب همچنین خواستار توجه به سخنان آیت‌الله دژكام درباره لزوم اجرایی ساختن طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) و سهولت دسترسی به حرم مطهر شد و گفت: این امامزادگان مطهر اختصاص به شیراز و استان فارس و طبقه خاصی ندارند بلكه فرامرزی هستند و در حقیقت اینجا متعلق به همه است بنابراین از پیشنهاد خادم افتخاری شدن اعضای شورای دهه كرامت نیز استقبال می‌شود.
تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌یکی از کارهایی که در این آستان مقدس انجام شده است راه‌اندازی کانون شعر آئینی «آستان مهر» است و در آن تاكنون چند كتاب از شعرای استان فارس درباره امین ولایت به چاپ رسیده است كه البته این شاعران از استان‌های دیگر كشورمان هم هستند.
انتهای پیام

captcha