پایتخت فرهنگی ـ هنری مساجد ایران معرفی می‌شود
کد خبر: 3819959
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
ارزانی در گفت‌وگو با ایکنا:

پایتخت فرهنگی ـ هنری مساجد ایران معرفی می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس ستاد عالی كانون‌های فرهنگی ـ‌ هنری مساجد با اشاره به راه‌اندازی سامانه فهما برای رتبه‌بندی و ارزیابی فعالیت‌های این كانون‌ها گفت: در پایان امسال كه مصادف با شب سالروز ولادت حضرت زهرا(س) است، پایتخت فرهنگی ـ هنری مساجد ایران را معرفی خواهیم كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد عالی كانون‌های فرهنگی ـ هنری كشور، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه امسال طرح اوقات فراغت از اول تیرماه آغاز خواهد شد، گفت: تفاوتی كه این طرح نسبت به سال‌های قبل دارد، این است كه ارزیابی‌ها از فعالیت‌های كانون‌ها با نگاه ویژه‌تری دنبال می‌شود.

اول تیرماه؛ آغاز طرح اوقات فراغت
وی از راه‌اندازی سامانه فهما خبر داد و افزود: فهما سامانه‌ای به‌منظور ارزیابی فعالیت‌های كانون‌های مساجد كشور در شاخص‌های مختلف است كه پایتخت فهما در حقیقت پایتخت فرهنگی ـ هنری مساجد ایران می‌شود.

ارزانی ادامه داد: فعالیت‌های كانون‌های فرهنگی ـ‌ هنری مساجد كشور در شاخص‌هایی كه تعریف كردیم مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت كه مشخص می‌شود چه تعداد افراد در برنامه‌های تابستان هر كانون مسجد ثبت‌نام كرده و تعداد بانوان و آقایان و همچنین كودكان و خانواده‌هایی كه از فعالیت‌های هر كانون مسجد استقبال كرده‌اند چقدر است كه هر كدام از این‌ها دارای ضرایبی برای امتیاز‌بندی است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار كرد: به یاری خدا در پایان امسال كه مصادف با شب سالروز ولادت حضرت زهرا(س) است، پایتخت فرهنگی ـ هنری مساجد ایران و نفرات برتر در شاخص‌های مختلف اعم از استاندار، امام جمعه، كانون و استان برتر را معرفی خواهیم كرد.

معرفی استان‌های برتر در فعالیت‌های مساجد 
وی با بیان اینكه این كار به منظور رتبه‌بندی كانون‌های مساجد انجام می‌شود، گفت: ملاکی برای فعالیت‌های كانون‌های مساجد داریم كه مثلاً در حوزه سرود، كانون و استان برتر كدام است و همین‌طور در سایر شاخص‌ها نظیر تعداد ثبت‌نامی‌ها، بخش تئاتر و غیره.

ارزانی بیان كرد: اولویت‌های خود را كه در 7 بسته فعالیتی است در سامانه فهما بارگذاری كرده و بر اساس آن نیز فعالیت‌های كانون‌های مساجد را ارزیابی می‌كنیم.
انتهای پیام

captcha