طالبان درخواست آتش‌بس چین را رد کرد
کد خبر: 3819980
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

طالبان درخواست آتش‌بس چین را رد کرد

گروه بین‌الملل ــ رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر درخواست چین مبنی بر اعلام آتش‌بس در افغانستان را رد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر به تاز‌گی در رأس یک هیئت از این گروه به چین رفته و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است. مقامات چینی در این دیدار از طالبان خواسته‌اند که اعلام آتش‌بس کند، ولی این گروه درخواست چین را رد کرده است.

فیض محمد زلاند، یکی از منابع آگاه سیاسی که فعالیت‌های طالبان را از نزدیک بررسی می‌کند، در این باره گفت: هیئت طالبان پیش از برگزاری دور هفتم گفت‌وگوهای صلح میان این گروه و نمایندگان آمریکا، به چین رفت و با مقام‌های این کشور دیدار کرده است.

وحید مژده، یکی از اعضای پیشین طالبان نیز با تأیید خبر رد درخواست چین از سوی این گروه اظهار کرد: مقام‌های چینی از طالبان خواسته بودند آتش‌بس اعلام کند، ولی طالبان این درخواست را رد کرده و گفته‌ است تا زمانی که نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند، آنان به جنگ ادامه می‌دهند.

برخی منابع آگاه و کارشناسان سیاسی اعتقاد دارند که نمایندگان طالبان با دیدارهای پراکنده خود روند صلح را پیچیده می‌کنند و برای ایجاد صلح در افغانستان باید تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha