ثبت‌نام طرح «شکوه تلاوت رضوی» آغاز شد
کد خبر: 3820015
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

ثبت‌نام طرح «شکوه تلاوت رضوی» آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: ثبت‌نام طرح آموزشی شکوه تلاوت رضوی از 27 خردادماه آغاز می‌شود و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام طرح «شکوه تلاوت رضوی» آغاز شدحجت‌الاسلام سیدمسعود میریان، رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، عنوان کرد: یکی از وظایف آستان قدس رضوی به‌عنوان عتبه قرآنی جهان تشیع برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن برای عموم مردم است و مرکز قرآن کریم این آستان که متولی برگزاری برنامه‌های قرآنی در خارج از حرم مطهر رضوی است، تلاش می‌کند تا این دوره‌ها را در سطح کشور به بهترین شیوه ممکن اجرا کند.
وی ادامه داد: سعی شده تا بهترین محتوای آموزشی برای مشتاقان قرآن در طرح شکوه تلاوت رضوی مورد نظر باشد و با استفاده از متون آموزشی اساتید برجسته کشور این دوره‌های آموزشی در شش بخش، از روخوانی و روان‌خوانی تا تجوید و همچنین حفظ جزء 30 و مفاهیم قرآن و در طول ایام تابستان سال 98 برگزار شود.
میریان با اشاره به محیط‌های آموزشی این طرح قرآنی افزود: با پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، بیش از ۷۰ شعبه آموزشی برای برگزاری این طرح در سطح شهر مشهد مد نظر قرار گرفته است و بلافاصله بعد از اتمام مرحله ثبت‌نام، کار آموزش در این مراکز که اکثر آن‌ها مساجد در سطح شهر هستند، توسط اساتید و مدرسان قرآنی برجسته شهر مشهد انجام می‌شود.
رئیس مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا همین طرح را جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور با همت خادمیاران و همکاری نمایندگی های آستان قدس رضوی در نقاط مختلف کشور پیگیری کنیم؛ شیوه‌نامه برگزاری دوره‌ها را برای خادمیاران در استان‌های مختلف ارسال کرده‌ایم تا این دوره‌ها با فاصله زمانی اندکی نسبت به مشهد در سراسر کشور به انجام برسد.
وی با اشاره به ارزیابی مورد نظر در این دوره‌های آموزشی عنوان کرد: آزمون میان دوره جهت تعیین سطح افراد و البته آزمون در پایان دوره‌های آموزشی امتیاز افراد شرکت‌‌کننده در طرح شکوفه تلاوت رضوی را مشخص می‌کند و بر این اساس گواهینامه‌ای برای مشارکت‌کنندگان صادر خواهد شد.
میریان اظهار کرد: متقاضیان جهت ثبت‌نام می‌توانند جهت اطلاع‌ بیشتر از مکان‌ها و دوره‌های آموزشی به سایت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی مراجعه کرده و جهت ثبت‌نام نیز به نشانی www.najm.razavi.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha