طلاب علوم را کاربردی فرا گیرند
کد خبر: 3820072
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

طلاب علوم را کاربردی فرا گیرند

گروه معارف ــ مسئول حوزه‌ مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: علم‌آموزی بدون نگاه کاربردی بی‌فایده است و این‌گونه دانش، حتی برخی اوقات یک حجاب برای انسان محسوب می‌شود.

علم آموزی باید کاربردی باشد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی مديريت حوزه علمیه خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری، مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان روز گذشته، 26  خرداد در مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه امام خمینی‌(ره) بجنورد در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به اینکه امیرمومنان‌(ع) می‌فرمایند: اَصْعَبُ الْاَعْمالِ اَرْبَعَهٌ، اَلْعَفْوُ عِنْدَالْغَضَبِ، وَالْجُودُ مِنَ الْیسِیرِ، وَالْعِفَّهُ فِی الْخَلْوَهِ، وَ قَوْلُ الْحَقِّ عِنْدَ مَنْ تَخافَهُ وَ تَرْجُوهُ ، گفت: این چهار امر بسیار دشوار است و البته باید در مدیریت مدارس متبلور باشد.
وی افزود: خدمت برای بهترین افراد جامعه یعنی طلاب که در مسیر دین الهی هستند، بزرگترین عبادت است و مدیریت برای این قشر از کارهای سخت می‌باشد زیرا از ابتدا به‌صورت اجتهادی تحصیل خود را می‌آموزند و از همین دیدگاه نیز در کارها نظر می‌دهند.
اسفندیاری با اشاره به اهمیت جود و بخشش، عنوان کرد: انسان باید نسبت به دارایی‌های مادی و معنوی خویش بخشندگی داشته باشد، از آن مهم‌تر اینکه، بخشش در مسیر رضوان و قرب الهی و تربیت شاگردان مکتب امام صادق‌(ع) كاری ارزشمند و ذی قيمت است.
وی با این توصیه که باید قدر دوران طلبگی و برکات آن را دانست و از این هویت دور نشد،‌ از همگان خواست تا نسبت به رشد حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها و تربیت مجتهدان، بیش از پیش تلاش کنند و طلاب نیز در این هدف و موضوع اهتمام ورزند.
اسفندیاری با بیان اینکه طلاب علوم دینی باید دانش‌های خود را به‌طور کاربردی بیاموزند، گفت: علم بدون کاربرد، در زندگی بی معنی و بدون فایده است و اینگونه دانش، حتی برخی اوقات یک حجاب برای انسان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز طلاب و حوزه علمیه باید در کشور، نظام اسلامی و عرصه بین الملل پاسخگو باشد، اظهار کرد: برای این کار باید منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحول را عملیاتی کرد و تغییر، رشد و حرکت همسو و همراه داشت.
انتهای پیام

captcha