بالا بودن درصد مراجعه زاگرس‌نشینان به مراکز درمانی تهران
کد خبر: 3820123
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
حریرچی مطرح کرد:

بالا بودن درصد مراجعه زاگرس‌نشینان به مراکز درمانی تهران

گروه اجتماعی ــ معاون وزیر بهداشت با بیان این‌که حداقل ۸۵ تا ۹۰ درصد مردم باید پنج سطح خدمات پزشکی را در استان خود دریافت کنند، گفت: درصد جمعیت زاگرس‌نشینان که به تهران مراجعه می‌کنند بالاست و این چالش باید مرتفع شود.

چالش بالا بودن درصد مراجعه زاگرش‌نشینان به مراکز درمانی تهران حل شودبه گزارش ایکنا از لرستان، ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، امروز دوشنبه، 27 خردادماه، در جلسه تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اهمیت پوشش همگانی سلامت، گفت: همه اقشار جامعه باید در پوشش همگانی سلامت، خدمات پنج‌گانه ارتقاء سلامت، پیشگیری، درمان، توان‌بخشی و طب تسکینی را بدون هیچ تبعیض و محدودیتی دریافت کنند.

وی با بیان این‌که هر ایرانی در طول سال 10.3 بار به نظام سلامت مراجعه دارد، افزود: حوزه سلامت ما هم اهداف و هم گستردگی پیچیدگی دارد، به شکلی که 8.14 درصد درآمد ناخالص ملی صرف حوزه سلامت می‌شود، بنابراین حاکمان باید به‌نظام سلامت توجه داشته باشند.

حریرچی با بیان این‌که ما ناراضی و شرمنده هستیم که مردم لرستان برای دریافت خدمات به تهران یا دیگر استان‌ها مراجعه کنند، تأکید کرد: درخواست ما از سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان این است که حداقل 85 تا 90 درصد مردم پنج سطح خدمات را در خود استان دریافت کنند. درصد جمعیت زاگرس نشینان که به تهران مراجعه می‌کنند بالاست و این چالش باید مرتفع شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به تأمین اهداف چهارگانه سلامت شامل افزایش سلامت مردم، محافظت مالی در مقابل مخاطرات ناشی از بیماری‌ها، افزایش رضایت مردم و کارایی از سوی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان و تأکید بر شفافیت و عادلانه بودن فعالیت‌های دانشگاه، عنوان کرد: درست است لرستان نرخ بیکاری زیادی دارد اما به‌کارگیری نیرو باید عادلانه و براساس انتشار آگهی و مجوز باشد.

وی با اشاره به این‌که هدف اصلی ما سلامت است، خاطرنشان کرد: دانشگاه مستقل و فراجناحی کار می‌کند اما با تعامل کارهایش را پیش می‌برد.

حریرچی تصریح کرد: ما شاهد پیشرفت‌هایی در حوزه سلامت لرستان هستیم اما ناکافی است و به نظر می‌رسد برای پیشبرد کارها نیاز به همدلی در خود استان است، زیرا لرستان را خود لرها باید بسازند.

انتهای پیام

captcha