نتانیاهو خواستار بازگشت تحریم‌ها علیه ایران شد
کد خبر: 3820183
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

 نتانیاهو خواستار بازگشت تحریم‌ها علیه ایران شد

گروه‌ بین‌الملل ـ نخست‌وزیر اسرائیل که از زمان امضای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 همواره با آن مخالفت کرده،‌ امروز گفت: اگر ایران تهدید خود درباره کنارگذاشتن برخی تعهداتش در چارچوب  برجام را عملی کند،‌ باید تحریم‌‌های بین‌المللی علیه آن بازگردند.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز،‌ بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه گفت:‌ اگر ایران تهدید کنونی خود را عملی کند و توافق هسته‌ای را نقض کند،‌ جامعه بین‌المللی باید فوراً ساز و کار بازگشت تحریم‌ها ‌(snapback) را اجرایی کند.

وی مدعی شد: در هر صورت اسرائیل اجازه نخواهد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از آن بیان شد که  بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درپی انجام نشدن تعهدات کشورهای عضو برجام،‌ به ویژه سه کشور اروپایی عضو این توافقنامه- فرانسه،‌انگلیس و آلمان- گفت: شمارش معکوس شروع شده و از امروز،‌ دوشنبه،‌ به‌مدت 10 روز ما از سقف 300 کیلو غنی‌سازی اورانیوم که در برجام معین شده عبور خواهیم کرد و سرعت افزایش اورانیوم غنی‌شده 3.67 بالا خواهد رفت.

ایران چند هفته پیش نیز اجرای بخشی از تعهدات خود در چارچوب برجام را تعلیق کرد و به کشورهای اروپایی برای عمل به وظایف برجامی خود و حفظ این توافق یک مهلت 60 روزه داد.

انتهای پیام

captcha