«برایم حافظ بگیر»؛ تصویرگر گوشه‌ای از زندگی سردار شعبان نصیری
کد خبر: 3820203
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
رونمایی از کتابی درباره شهید مدافع حرم؛

«برایم حافظ بگیر»؛ تصویرگر گوشه‌ای از زندگی سردار شعبان نصیری

گروه جهاد و حماسه ــ نویسنده «برایم حافظ بگیر» در آیین رونمایی از این اثر، گفت: این کتاب حاصل تلاش جمعی از افراد است که برخی از آنها سردار شهید شعبان نصیری را از نزدیک ندیده‌اند، اما عشق به شهدا به آنها انگیزه داد که در نگارش این کتاب به مؤلف یاری برسانند. به همین دلیل، حاصل این تلاش را تقدیم به امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری می‌کنم.

«برایم حافظ بگیر»؛ تصویرگر گوشه‌ای از زندگی سردار شعبان نصیریبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین بزرگداشت شهدای مدافع حرم و دومین سالگرد شهادت سردار مدافع حرم، شهید حاج شعبان نصیری با حضور جمعی از خانواده شهدا در حوزه هنری برگزار شد. در ابتدای این برنامه، محمد حاتمی، قاری نوجوان به تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت. سپس گروه موسیقی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران سرود ملی کشورمان را به صورت زنده اجرا کرد.

در ادامه مراسم، حامد عسگری، شاعر آیینی، ابیاتی در مدح ائمه معصومین(ع) و مدافعین حرم قرائت کرد. سپس حاتمی، قاری نوجوان صلوات خاصه امام رضا(ع) را خواند. بخش دیگری از این مراسم به رونمایی از کتاب «برایم حافظ بگیر»، نوشته زینب سوداچی اختصاص داشت. این کتاب مجموعه خاطرات سردار شهید حاج شعبان نصیری است.

«برایم حافظ بگیر»؛ تصویرگر گوشه‌ای از زندگی سردار شعبان نصیری

استخراج کتاب از 100 مصاحبه

همچنین سودا‌چی، نویسنده کتاب «برایم حافظ بگیر» در آیین رونمایی از کتاب خود گفت: این اثر حاصل تلاش جمعی است که شاید شهید را ندیده باشند، اما طی دو سال در نگارش کتاب به من یاری رساندند. این کتاب از 100 مصاحبه استخراج شده و تمام تلاش این بوده که مورد پسند مخاطب باشد.

سوداچی با تأکید بر اینکه کتابش بخش کوچکی از زندگی شهید را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: وسعت زندگی شهدایی چون سردار شعبان نصیری در قالب یک کتاب نمی‌گنجد. به همین دلیل، ما تنها به بازگویی بخشی از زندگی این سردار اکتفا کرده‌ایم. در ضمن باید از سردار تقی‌زاده برای کمک‌هایی که به نگارش این کار کردند، کمال تشکر را داشته باشیم.

«برایم حافظ بگیر»؛ تصویرگر گوشه‌ای از زندگی سردار شعبان نصیری

نویسنده کتاب برایم حافظ بگیر در انتهای سخنانش، کتاب خود را به امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری تقدیم کرد.

در بخش دیگری از این مراسم که سردار جباری، فرمانده سپاه ولی امر و غلامحسین الهام از مدعوین آن بودند، حسن عباسی به سخنرانی درباره مدافعان حرم پرداخت و برگزاری مراسم مداحی و نوحه‌خوانی پایان‌بخش این مراسم بود.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

انتهای پیام

 

captcha