کتاب «دیباج» شرح زندگانی آیت‌الله العظمی بروجردی رونمایی شد
کد خبر: 3820229
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

کتاب «دیباج» شرح زندگانی آیت‌الله العظمی بروجردی رونمایی شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ کتاب «دیباج» شرح زندگانی آیت‌الله العظمی بروجردی شامگاه دوشنبه، 27 خردادماه، با حضور جمعی از استادان و فضلای حوزه در بیت آیت‌الله العظمی بروجردی در قم رونمایی شد.

کتاب«دیباج» شرح زندگانی آیت‌الله العظمی بروجردی رونمایی شدبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی، از دست‌اندرکاران تألیف این اثر در سخنانی با توجه به حشر و نشر آیت‌الله علوی بروجردی با مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی گفت: در همین راستا طرحی را به دفتر ایشان ارائه کردیم تا از مصاحبه‌های ایشان که به صورت مستقل و موردی انجام شده بود استفاده کنیم.

وی افزود: از نحوه زندگی شخصی، تعاملات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی و تمام مواردی که مرتبط با آیت‌الله العظمی بروجردی بوده است گردآوری و تلاش کردیم در کتاب دیباج بیاوریم.

میرزایی تصریح کرد: قرار شد تا 70 ساعت از مصاحبه‌های ایشان را پیاده و منتشر کنیم. همچنین تلاش شده تا زندگینامه ایشان از تولد تا رحلت، موارد زندگی شخصی، علمی، اجتماعی، سیاسی که نقش پررنگی داشته را بیانوریم و بر مصاحبه‌ها اضافه کنیم.

وی تاکید کرد: این اثر چهار سال طول کشید و برخی از اسناد تاریخی جمع‌آوری و اکتشاف شد؛ البته ادعا بر بدون عیب و نقص بودن این اثر نیست و از نقدها برای اصلاح در چاپ‌های بعدی استقبال می‌شود.

میرزایی تاکید کرد: یکی از مشکلات در حوزه نشر افزایش قیمت کتاب است که براساس آمار سرانه مطالعه در کشور نگران‌کننده و پایین است و با وضعیت چند وقت اخیر احتمال کاهش این آمار هم وجود دارد که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

این کتاب با حضور آیت‌الله علوی بروجردی، نوه مرحوم بروجردی بزرگ و جمعی از فضلا و روحانیون در بیت شریف ایشان برگزار شد.

انتهای پیام

captcha