ایجاد بانک اطلاعات هویت ژنتیک در کشور
کد خبر: 3820345
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

ایجاد بانک اطلاعات هویت ژنتیک در کشور

گروه اجتماعی- قائم‌مقام پزشکی قانونی کشور از ایجاد بانک اطلاعات هویت ژنتیک در کشور خبر داد و گفت: ایجاد این بانک اطلاعات در کشف جرائم و موضوعات مختلف قضایی مثمرثمر است.

ایجاد بانک اطلاعات هویت ژنتیک در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، عبدالرزاق برزگرزاده، قائم‌مقام پزشکی قانونی کشور، شب گذشته، 27 خردادماه در حاشیه سفر به استان سمنان در جمع خبرنگاران از ایجاد ایجاد بانک اطلاعات هویت ژنتیک در کشور خبر داد و افزود: بانک اطلاعات هویت ژنتیک کشور در کشف جرائم و موضوعات مختلف قضایی مثمر ثمر است.

وی با بیان اینکه  نمونه‌برداری افراد متهم و محکوم برای پیشگیری و‌ پیگیری تخلفات مکرر در مرحله نخست ایجاد این بانک اطلاعاتی مدنظر قرار دارد، متذکر شد: در مراحل بعدی نمونه‌های ژنتیکی افراد در معرض خطر به بانک اطلاعات ژنتیک پزشکی اضافه می‌شود که این مرحله در آینده‌ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.

قائم‌مقام پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه نیاز است تسهیلاتی خاص و ویژه برای ترغیب جوانان و تحصیل این قشر در رشته‌های مختلف پزشکی قانونی در نظر گرفته شود اظهار کرد: تنها 10 استان کشور مجهز به آزمایشگاه‌های تخصصی این حوزه هستند که باید تجهیزات آزمایشگاهی در سازمان پزشکی قانونی در همه استان‌های کشور تأمین شود.

قائم‌مقام پزشکی قانونی کشور در مورد آزمون استخدامی سازمان پزشکی قانونی گفت: این سازمان امسال 120 نفر از جوانان تحصیل‌کرده را در رشته‌های موردنیاز از طریق آزمون جذب خواهد کرد که در این راستا تأمین نیروی انسانی متخصص در سازمان پزشکی قانونی با انجام همکاری‌های بین قوای سه‌گانه مجریه، مقننه و قضائیه لازم و ضروری است.

وی بر افزایش راندمان کاری تأکید کرد و گفت: آزمون استخدامی در سازمان پزشکی قانونی با هدف تأمین نیروی موردنیاز و رفع مشکل کمبود نیروی انسانی این سازمان انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha