رایزنی بانوان 27 استان افغانستان درباره صلح
کد خبر: 3820353
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

رایزنی بانوان 27 استان افغانستان درباره صلح

گروه بین‌الملل ــ 70 نفر از بانوان 27 استان افغانستان به منظور تبادل‌نظر و رایزنی درباره صلح این کشور به بامیان از شهرهای افغانستان دعوت شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صدای افغان»؛ در این نشست که با حضور بانوان و فعالان مدنی از امروز 28 خرداد (18 ژوئن) به مدت چهار روز برگزار می‌شود، چگونگی راهکارهای رسیدن به صلح پایدار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این نشست از سوی نهاد زنان سازمان ملل متحد (UN) راه‌اندازی شده است. الیتا میلر، مسئول نهاد زنان سازمان ملل متحد در افغانستان در این باره گفت: فعالان حقوق زن در این نشست طرح‌ها و برنامه‌های خود را به منظور سهیم‌شدن در روند صلح افغانستان بیان می‌کنند.

وی افزود: این نهاد با ساخت یک نرم‌افزار می‌کوشد تا زنان سراسر افغانستان بتوانند با استفاده از آن صدای خود را به منظور شرکت در گفت‌وگوهای صلح و ارائه راهکار به گوش مسئولان برسانند.

نبیله مصلح، مشاور وزارت امور زنان افغانستان نیز از مشخص نبودن جایگاه زنان در گفت‌وگوهای صلح اظهار نگرانی کرد و یادآور شد: راه‌اندازی این گونه نشست‌ها برای شنیده ‌شدن صدای زنان در گفت‌وگوهای صلح اثرگذار خواهد بود.

افسانه عزیزی، یکی از فعالان حقوق زن افغانستان نیز گفت: ما از طرف‌های گفت‌وگوکننده صلح می‌خواهیم تا اولویت‌های زنان را درباره صلح بشنوند و از حقوق آنان دفاع کنند و نگذارند بار دیگر تجربیات تلخ چند دهه گذشته تکرار شود.

وی افزود: انتظار ما این است که نهادهای جامعه جهانی صدا و خواسته‌های زنان افغانستان را به گوش طرف‌های گفت‌وگوکننده برسانند.

مسئولان نهاد زنان سازمان ملل متحد، این نشست را بزرگ‌ترین برنامه درباره زنان، صلح و امنیت در افغانستان برشمرده و می‌گویند که این نشست طی چهار روز در بامیان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha