مشارکت ۱۵۰ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن
کد خبر: 3820361
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

مشارکت ۱۵۰ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: ۱۵۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان در مراحل آموزشگاهی و شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند.

مشارکت 150هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنمحمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: 150 هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان در مراحل آموزشگاهی و شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند.
وی ادامه داد: از این میان 1392 دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی مجوز حضور در مرحله استانی را کسب کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ضمن تشریح روند برگزاری این دوره از مسابقات، افزود: این مسابقات در چهار مرحله برای دانش‌آموزان دختر و پسر در حال برگزاری است که از 26 خردادماه آغاز و تا 5 تیرماه سال جاری ادامه می‌یابد.
واقعی خاطرنشان کرد: این مسابقات در رشته‌های آوایی، مداحی و رشته‌های پژوهشی و در هر پایه و دوره تحصیلی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به همکاری 80 داور قرآنی مجرب استان در این دوره از مسابقات، تصریح کرد: در نخستین مرحله از برگزاری استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر استان در رشته‌های آوایی شامل؛ اذان، قرائت قرآن(تحقیق)، قرائت قرآن(ترتیل)، حفظ قرآن، حفظ ویژه(حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم) به رقابت پرداختند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مسابقات رشته‌های آوایی دختران نیز تا پایان همین هفته برگزار می‌شود، یادآور شد: از بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده 76 برگزیده در رشته‌های مختلف به مرحله کشوری که تابستان امسال به میزبانی استان‌های زنجان و خراسان رضوی برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.
انتهای پیام

captcha