رشته‌های دانشگاهی کاربردی شوند
کد خبر: 3820366
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
آیت‌الله‌العظمی سبحانی:

رشته‌های دانشگاهی کاربردی شوند

گروه ساست و اقتصاد ــ مرجع تقلید شیعه گفت: باید رشته‌های دانشگاهی کاربردی شوند تا دانشجویان پس از تحصیل به شغل دست پیدا کنند و مشکلی از جامعه را حل کنند.

رشته‌های دانشگاهی کاربردی شوند/ مقابله با بدحجابیبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی، از مراجع تقلید شیعیان امروز، 28 خرداد در دیدار وزیر علوم بیان کرد: در چنین شرایط کشور و مشکلات داخلی و خارجی، پذیرش مسئولیت وزارت علوم بسیار سخت است.
وی افزود: باید از دانشجویان که سرمایه کشور هستند به‌خوبی مراقبت شود و طبق تعالیم اسلامی تربیت شوند و باید عواملی که باعث می‌شود دانشجویان از اعتقادات دینی دور شوند، شناسایی و با آن مقابله شود.
این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: باید رشته‌های دانشگاهی کاربردی شود تا دانشجویان پس از تحصیل به شغل دست پیدا کنند و مشکلی از جامعه را حل کنند؛ همچنین کاربردی شدن رشته‌ها باعث کاهش بیکاری دانشجویان می‌شود.
وی ادامه داد: باید وضعیت حجاب در کشور مورد بررسی و تحقیق قرار بگیرد و عواملی که به‌دنبال تضعیف عفاف و حجاب در جامعه هستند شناسایی شود و با آن مقابله شود.
آیت‌الله‌العظمی سبحانی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد بسیاری از دانشجویان در علوم انسانی مشغول تحصیل هستند، باید مباحث علوم انسانی بر اساس علوم اسلامی تبیین شوند و به‌دنبال تحول بنیادین علوم انسانی در کشور باشیم.
وی اضافه کرد: باید پایان‌نامه‌ها و مقالات دانشگاهی ناظر بر مشکلات جامعه باشد و گرهی از مشکلات جامعه باز کند تا سودمند باشد.
این استاد برجسته حوزه علمیه گفت: علم یک میزان است و ایمان یک میزان دیگر است و باید اساتیدی که گزینش می‌شوند، در کنار تخصص علمی، ایمان و مسائل اخلاقی‌شان نیز مورد سنجش قرار بگیرد، زیرا عمل استاد برای دانشجو حجت است.
انتهای پیام
captcha