شهرک دارویی برکت زیرساخت‌های سلامت را ارتقا می‌دهد
کد خبر: 3820393
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
وزیر بهداشت:

شهرک دارویی برکت زیرساخت‌های سلامت را ارتقا می‌دهد

گروه سلامت ــ وزیر بهداشت در مراسم افتتاح شهرک صنعتی دارویی برکت با بیان اینکه قرارگاهی برای رصد لحظه‌ای دارو در کشور تأسیس شده است، گفت: در کنار همه این موارد، وجود یک پلتفرم برای تولید دارو لازم بود تا بتواند زیرساخت‌های دارویی کشور را توسعه دهد و از زمان تولید دارو بکاهد؛ لذا اقدام ستاد اجرایی حضرت امام(ره) بی‌نظیر است.

ارتقای زیرساخت‌های سلامت با شهرک دارویی برکت/ پرونده الکترونیک سلامت در راه استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز 28 خردادماه، در مراسم افتتاح شهرک صنعتی دارویی برکت و آئین رونمایی از 9 قلم دارو، اظهار کرد: خداوند را سپاسگزاریم که این روز شکوهمند را برای ما رقم زد. جوانان انقلاب اسلامی در دوران تحریم توانستند فضایی را به وجود بیاورند که می‌تواند ده‌ها و صدها کارخانه و تولیدی محصولات سلامت را در دل خود جای دهد.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، که یادگاران دفاع مقدس و جمعی از خدمتگزاران انقلاب اسلامی در آن فعالیت می‌کنند، بدون هیچ چشمداشت مادی، شهرک تخصصی دارویی برکت را راه‌اندازی کردند. من پیشتر در گروه دارویی برکت مسئولیت داشتم، که آن زمان اسم دیگری داشت، مسئول مافوق من درخواست داشت تا به افراد بی‌کفایت و کوتاه‌قد در مدیریت، مسئولیت بدهم اما زیر بار نرفتم و راه خود را جدا کردم. همان روز از خدا خواستم این گروه دارویی را به دست افرادی برساند که شایستگی خدمت به کشور را داشته باشند و خوشحالم که امروز افراد پاک‌دست و پرتوان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گروه برکت را راهبری می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از همان روز نخستی که سرپرست وزارت بهداشت شدم، به تولید دارو در کشور تأکید کردم و نخستین تغییرات مدیریتی را در سازمان غذا و دارو انجام دادم. می‌توانیم در زمینه دارو به خودکفایی کامل برسیم. در حال حاضر 97 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و فقط سه درصد از داروی مورد نیاز از خارج کشور وارد می‌شود، اما همین میزان نیز ارز زیادی را از کشور خارج می‌کند.

نمکی در ادامه گفت: دو طرح مهم در وزارت بهداشت پیگیری می‌شود که در کنار تولید دارو می‌تواند سلامت کشور را بهبود بخشد. یکی از آنها طرح ملی فشار خون است که از هفته گذشته تاکنون 13 میلیون نفر در آن شرکت کردند. طرح دیگر پرونده الکترونیک سلامت است که سال‌ها بر زمین مانده بود، اما به توفیق الهی امسال با حضور رئیس جمهور برای راه‌اندازی آن اقدام می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآوری کرد: قرارگاهی برای رصد لحظه‌ای دارو در کشور تأسیس شده است که تمام نیازهای کشور و میزان واردات و صادرات دارو را به دقت زیر نظر دارد. هدف این قرارگاه این است که از واردات بی‌مورد دارو جلوگیری کند و بر صادرات آن بیفزاید؛ اما در کنار همه این موارد وجود یک پلتفرم برای تولید دارو لازم بود تا بتواند زیرساخت‌های دارویی کشور را توسعه دهد و از میزان زمان تولید دارو بکاهد؛ لذا اقدام ستاد اجرایی حضرت امام(ره) بی‌نظیر است.

نمکی در پایان تأکید کرد: اگر بخواهیم در تحریم‌ها پیروز شویم باید با یکدیگر متحد باشیم، برای من به عنوان وزیر بهداشت، آحاد مردم اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب، مسیحی، زرتشتی، کلیمی، شیعه و سنی نباید فرقی داشته باشد. در دوره جنگ تحت رهبری امام(ره) بودیم و امروز نیز در همان مسیر از هدایت‌های مقام معظم رهبری بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام

captcha