امنیت منطقه منوط به ایران است/ ایرانیان ملتی با منطق هستند
کد خبر: 3820473
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
جهانگیری:

امنیت منطقه منوط به ایران است/ ایرانیان ملتی با منطق هستند

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون اول رئیس‌جمهور امنیت منطقه را منوط به ایران دانست و گفت: راهبرد ایران، راهبرد مقاومت است یعنی باید نیاز کشور تامین و زندگی در کشور با مشکل مواجه نشود.

امنیت منطقه منوط به ایران است/ ایرانیان ملتی با منطق هستندبه گزارش ایکنا از زنجان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، ظهر امروز، 28 خردادماه در جمع مردم روستای دوتپه سفلی از توابع شهرستان خدابنده اظهار کرد: در چهل سال گذشته تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا وجود داشت ولی این موضوع مقاومت ملت ایران را به اثبات رساند.

وی ابراز کرد: طی دو سال اخیر دشمن رفتار متفاوتی نشان داده، به ‌طوری ‌که توافقی که در آن کشورهای بزرگ و مهم جهان حضور داشتند از سوی آمریکا کنار گذاشته شد. این در شرایطی است که ایران به وظایف خود در این توافق عمل کرده و سازمان ملل نیز در ۱۴ گزارش خود به اقدام مثبت ایران اعتراف کرده است؛ ولی مشاهده می‌کنیم که این اقدامات مثبت ایران نادیده گرفته شده و با تغییر رئیس‌جمهور در آمریکا، توافق زیرپا گذاشته شد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آمریکا اجازه خرید نفت و معامله ایران با سایر کشورها را نمی‌دهد، یادآور شد: کسی که زور گفته و قرارداد را بر هم زده، باید خسارات وارده را جبران کند. ایرانیان در دوره‌های مختلف ثابت کرده‌اند که جنگ‌طلب نبوده، بلکه ملتی با منطق هستند.

وی با اشاره به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج‌فارس بیان کرد: دلیل آمریکا از مطرح کردن حضور ناوگان دریایی خود در خلیج‌فارس، ترساندن ملت ایران بود و شاهد بودیم که پس از این اقدام، خواستار مذاکره شد ولی باید عنوان کرد، چه تضمینی وجود دارد که دولت آمریکا به توافق جدید پایبند شود.

جهانگیری تصریح کرد: امنیت منطقه منوط به ایران است. مشاهده می‌کنیم وقتی ایران یک روز پای خود را عقب می‌کشد، مشکلاتی از قبیل حوادث خلیج‌فارس که طی هفته‌های اخیر شاهد بودیم، پیش می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه راهبرد ایران، راهبرد مقاومت است، خاطرنشان کرد: امروز مقاومت ایران به معنی این است که کالاهای مورد ‌نیاز کشور را تأمین و امنیت غذایی مردم تأمین شود تا برای پاسخ دادن به نیازها، محتاج سایر کشورها نباشیم.

جهانگیری در ادامه با اشاره به واردات سالانه ۶ میلیون تن گندم به کشور طی سالیان گذشته، اظهار کرد: این در حالی است که در ۳ سال اخیر شاهد بودیم که در حوزه تولید محصول استراتژیک گندم، خودکفا شده و در حال حاضر این محصول به برخی از کشورها صادر می‌شود؛ حتی شرایط به‌گونه‌ای فراهم شده است که سیل هم نتوانست در تولید این محصول خللی ایجاد کند.

این مسئول در ادامه به افزایش توجه دولت به رفع مشکلات روستاها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، رسیدگی به روستاها افزایش یافته و این مناطق به کانون تولید در کشور تبدیل شده است. روستائیان با تولیدات خود به مسئولان قوت قلب می‌دهند تا در مواجهه با مشکلات کنونی کشور مقاومت کنند.

انتهای پیام
captcha