ایران به استانداردهای بین‌المللی کار پایبند است
کد خبر: 3820508
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
وزیر تعاون:

 ایران به استانداردهای بین‌المللی کار پایبند است

گروه اقتصاد ــ محمد شریعتمداری در حاشیه یکصد و هشتمین کنفرانس بین‌المللی کار با  بیسر پتکوف، وزیر کار و امور اجتماعی بلغارستان دیدار کرد و با اشاره به تهیه سند کار شایسته در ایران، تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، برگزاری اجلاس ملی آینده کار و سده سازمان بین‌المللی کار در ایران با حضور نمایندگان سازمان بین‌المللی کار این اقدامات را نشانه پایبندی ایران به استانداردهای بین‌المللی کار دانست.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این دیدار شریعتمداری ضمن اشاره به قدمت 120 ساله روابط دو کشور خواستار گسترش این روابط به خصوص در زمینه های کار و امور اجتماعی شد.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در فروردین سال جاری در صوفیه، بندهای صورت جلسه این اجلاس در خصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه کار و امور اجتماعی را نشانه عزم و اراده دو وزارتخانه برای افزایش تعامل با یکدیگر دانست.
وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی ضمن اشاره به ارسال دعوت نامه رسمی برای آقای پتکوف جهت دیدار از ایران ، سفر او به تهران را باعث ارتقای روابط دو کشور دانست پتکوف نیز ضمن تشکر از شریعتمداری برای ارسال دعوت‌نامه رسمی و متن پیش نویس یادداشت تفاهم همکاری دو وزارتخانه اعلام کرد و گفت : اقدام های بعدی برای عملیاتی شدن این همکاری ها از جمله جا به جایی نیروی کار را به عمل آوریم چرا که بلغارستان اهمیت زیادی برای روابط با ایران قائل است.
شریعتمداری اعلام کرد: زمینه های خوبی برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد و امیدواریم که در آینده نزدیک اعلام نظر شما را در خصوص یادداشت تفاهم های پیشنهادی ازطریق وزارت امور خارجه دریافت کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر معاملات تهاتری میان دو کشور آن را گامی برای گسترش روابط در ایام تحریم دانست و ابراز امیدواری کرد که اینستکس در عمل بتواند راه حلی برای مشکلات مبادلات مالی میان ایران واروپا باشد . برهمین اساس از شما می خواهم در دیدار از ایران جمعی از فعالان اقتصادی را نیز با خود به تهران بیاورید تا به عنوان یکی از کشورهای مهم اتحادیه اروپا گام عملی برای اجرای برجام برداشته شود.
وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی
همچنین آقای" پتکوف" در این دیدار پیشنهاد کرد قبل از دیدار از جمهوری اسلامی ایران، کارشناسان دو کشور طی نشستی با یکدیگر، زمینه‌های همکاری‌های مشترک دو کشور را درخصوص مسائل کار و امور اجتماعی بررسی و تدوین کنند تا موارد همکاری در دیدار وی از تهران نهایی و به عنوان سند رسمی میان دو وزارتخانه امضاء شود.
شریعتمداری نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد از آمادگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای میزبانی از هیات کارشناسی بلغارستان در آینده نزدیک اعلام آمادگی کرد.
انتهای پیام

captcha