مولوی عبدالحمید در پیامی درگذشت «محمد مرسی» را تسلیت گفت
کد خبر: 3820563
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵

مولوی عبدالحمید در پیامی درگذشت «محمد مرسی» را تسلیت گفت

گروه سیاست و اقتصاد ــ مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان با صدور پیامی، درگذشت ناگهانی محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر را به مردم مصر و هواداران وی در سراسر جهان تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان با صدور پیامی، درگذشت ناگهانی محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر را به مردم مصر و هواداران وی در سراسر جهان تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«إنا لله وإنّا إلیه راجعون»
خبر غم‌انگیز درگذشت جناب محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر در جلسه دادگاه، باعث تأسف و تألم خاطر اندیشمندان و عموم آزادی‌خواهان دنیا شد.
سرگذشت محمد مرسی، سیاست یک بام و دو هوای مدعیان حقوق بشر را برای همگان واضح ساخت. در دنیایی که ادعای تمدن و دموکراسی دارد، چگونه با توطئه داخلی و پشتیبانی و حمایت بازیگران صحنه‌های بین‌المللی، رئیس جمهور قانونی و منتخب مردم مصر که از طریق انتخابات آزاد و پروسه دموکراتیک به این مقام رسیده بود، طی یک کودتای نظامی برکنار و یک فرد دست‌نشانده جای او را می‌گیرد، اما این ظلم با سکوت مجامع جهانی و مدعیان دموکراسی روبرو می‌شود!
این لکه ننگ برای همیشه بر پیشانی کودتاچیانی که دست به این توطئه و جنایت زدند خواهد ماند و تاریخ نیز این ظلم بزرگ را هرگز فراموش نخواهد کرد.
اینجانب ضمن ابراز همدردی با هواداران و دوستان «محمد مرسی» در داخل و خارج مصر، بالاخص عزیزان و خانواده وی، از خداوند متعال مسئلت دارم ایشان را مورد مغفرت کامل قرار دهد و درجاتش را بلند فرماید و به همه بازماندگان و دوست‌داران ایشان اجر و صبر عنایت کند.
(مولوی) عبدالحمید - امام جمعه اهل‌سنت زاهدان

انتهای پیام

captcha