سوهان قم ثبت بین‌المللی می‌شود
کد خبر: 3820604
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

سوهان قم ثبت بین‌المللی می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: سوهان قم ثبت ملی شده و به زودی نیز ثبت بین‌المللی می‌شود.

سوهان قم، ثبت بین‌المللی می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌‌های صنعتی قم، اسرافیل شعاعی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم در گفت‌وگویی بیان کرد: یکی از رویکردهای مهم در توسعه اشتغال و تولید، احیای واحدهای نیمه کاره است زیرا متأسفانه بسیاری از واحدهای راکد و نیمه‌کاره در قم، گرفتار بروکراسی‌های بانکی و عدم دریافت تسهیلات هستند.
وی اظهار کرد: باید مشکلات این واحدها به لحاظ مالی و موانع قانونی، رفع شود تا بتوان آنها را به چرخه تولید بازگرداند.
شعاعی در مورد طراحی شهرک صنعتی کفش و دمپایی بیان کرد: در طراحی این مجموعه، بسته سوغات قم مطرح است که تجربه آن را در مشهد مقدس نیز داشتیم.
وی گفت: 23 تا 40 میلیون نفر زائر سالیانه در قم حضور دارند و این طرفیت مهمی در طراحی بسته سوغات قم است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم افزود: یکی از سوغات مهم در قم، سوهان است درباره این سوغات، برنامه‌ریزی و ثبت ملی انجام شده است و برای ثبت بین‌المللی درخواست داده‌ایم.
وی بیان کرد: سوهان قم، ثبت ملی شده و به زودی نیز ثبت و برندسازی بین‌المللی می‌شود همچنین در قم، خوشه سوهان فعال است.
شعاعی اظهار کرد: این سوغات شیرین کالایی مناسب برای 85 کشور جهان در خصوص صادرات است، در طراحی بسته سوغات قم، علاوه بر سوهان از کفش و دمپایی و پوشاک نیز استفاده می‌کنیم که تولید کفش و دمپایی در این شهرک هدف گذاری شده و پوشاک نیز در کهک تولید می‌شود.
وی بیان کرد: این شهرک صنعتی در 96 هکتار شامل 63 هکتار صنعتی است که برای احداث آن 100 میلیارد تومان بودجه نیاز است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم در مورد فاز توسعه شهرک های صنعتی گفت: این فاز در ۷۸ هکتار و شهرک قنوات در ۸۰ هکتار و ناحیه صنعتی سیرو در 24 هکتار در دستور کار استان قرار دارد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰۰ میلیارد تومان برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی استان قم مورد نیاز است که پرداخت آن در توان قم نیست.
انتهای پیام
captcha