۸۰ درصد محتوای معرفت دینی در قم تولید می‌شود
کد خبر: 3820609
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

۸۰ درصد محتوای معرفت دینی در قم تولید می‌شود

گروه معارف ــ استاندار قم با اشاره به تولید ۸۰ درصد محتوای معرفت دینی در این استان، بر لزوم استفاده از ظرفیت استان برای غنی‌سازی محتوایی فضای مجازی تأکید کرد.

۸۰ درصد محتوای معرفت دینی در قم تولید می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست، استاندار قم، شب گذشته، 28 خرداد‌ماه در دیدار با فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به کاربردهای فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال در دنیای امروز، اظهار کرد: قم آمادگی برگزاری کارگروه‌های استانی شورای عالی فضای مجازی را دارد.
استاندار قم شاخصه‌های مهم استان قم در تولید محتوا در فضای مجازی را برشمرد و اضافه کرد:‌ تولید بالغ بر ۸۰ درصد محتوای معرفت دینی و مذهبی در قم، رتبه دوم در صنعت چاپ و نشر، وجود بیش از ۳۰ مرکز آموزش عالی دانشگاهی و حوزوی و مؤسسات فرهنگی مختلف، بستر مناسب برای بهره‌مندی صحیح از قابلیت‌های فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال در قم را فراهم کرده است.
سرمست همچنین جایگاه مذهبی قم و حضور مراجع و علمای بزرگ در این شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: بخش اعظمی از مراکز مرتبط با دفاتر و بیوت مراجع گرانقدر در راستای ایجاد ارتباط موثر و ارائه تولیدات دینی و فرهنگی از فضای مجازی بهره می‌برند.
وی همچنین آماده‌سازی زمینه‌ها و زیرساخت‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در قم را قابل توجه برشمرد و تصریح کرد: همه بخش‌های استان آمادگی و تعامل لازم برای توسعه مباحث حوزه فضای مجازی و رسانه های دیجیتال از جمله ایجاد شهرک آی تی در قم را دارند.
انتهای پیام
captcha