حامیان روهینگیا: دبیرکل سازمان ملل استعفا دهد
کد خبر: 3820624
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

حامیان روهینگیا: دبیرکل سازمان ملل استعفا دهد

گروه بین‌الملل ـ یک گروه حامی حقوق مسلمانان میانماری روهینگیا به دلیل ناکامی در حل بحران مسلمانان این کشور، خواستار استعفای دبیرکل سازمان ملل و دستیاران وی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی؛ گروه موسوم به ائتلاف روهینگیایی آزاد (Free Rohingya Coalition)، با انتقاد از «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل و «رناته لاک دسالین»، هماهنگ‌کننده پیشین امور میانمار در سازمان ملل، به خاطر ناکامی در تأمین امنیت اقلیت روهینگیایی در میانمار خواستار استعفای گوترش و دستیاران وی شد.

انتقادهای این گروه در پی انتشار گزارشی با عنوان «تحقیق مستقل درباره نقش سازمان ملل در میانمار از سال 2010 تا 2018» مطرح می‌شود که اخیراً منتشر شده است.

در این گزارش، سازمان ملل به انجام اشتباهات عمدی درباره اوضاع این اقلیت در میانمار متهم شده است. همچنین درباره نقش بحث‌برانگیز لاک دسالین آمده که وی بر یک گزارش داخلی سازمان ملل درباره درباره ناکامی سازمان ملل در جلوگیری از نقض حقوق بشر در میانمار به ویژه علیه اقلیت مسلمان روهینگیا سرپوش گذاشته است.

در بیانیه این گروه آمده است: دولت میانمار جرئت ارتکاب نسل‌کشی قوم روهینگیا در استان راخین را پیدا کرده و این به خاطر کوتاهی دبیرکل سازمان ملل و دستیاران وی است و آنها مقصرند.

بنا بر گزارش سازمان عفو بین‌الملل در پی حملات ارتش میانمار از سال 2017 تاکنون، هزاران مسلمان روهینگیایی به دست نیروهای دولتی کشته شده‌اند. همچنین 750 هزار روهینگیایی، که بیشتر آنها زن و کودک هستند، از میانمار به بنگلادش گریخته‌اند و در وضعیت بسیار ناگواری زندگی می‌کنند.
 
انتهای پیام
captcha