اجرای برنامه‌های اوقات فراغت با شعار اخلاق، نشاط و معنویت
کد خبر: 3820656
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

اجرای برنامه‌های اوقات فراغت با شعار اخلاق، نشاط و معنویت

گروه فرهنگی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌رضوی گفت: امسال برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد با شعار اخلاق، نشاط و معنویت اجرا خواهد شد.

آغاز به کار برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد با شعار اخلاق، نشاط و معنویتمحمدحسین عبدالهی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌رضوی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت که بنا است توسط کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌رضوی در تابستان سال جاری دنبال شود، اظهار کرد: یکی از مجموعه‌هایی که در خصوص برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت توانسته موفق عمل کند و به نوعی در این راستا موثر واقع شده، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در کل کشور است. هر ساله از سوی این مجموعه برنامه مدون و جامعی همراه با محورهایی برای این ایام تدارک دیده و شعاری را هم برای آن در انتخاب و در سال جاری نیز تحت عنوان «اخلاق، نشاط و معنویت» دنبال می‌شود.
وی عنوان کرد: امسال هم مباحثی همچون قرآن، عترت، آموزش، توانمندسازی، کتاب و کتابخوانی، هنر، فضای مجازی و همچنین فعالیت‌های اجتماعی از جمله محورهایی در نظر گرفته شده برای اجرای این برنامه‌ها است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌رضوی تصریح کرد: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری در این بیانیه از ایجاد پایگاه‌های توسعه اخلاق و معنویت و همچنین ایجاد هیئت‌های اندیشه‌ورز یاد کرده‌اند نیز از محورهای دیگری است که کانون‌ها فرهنگی ـ هنری مساجد برای اوقات فراغت در نظر گرفته‌اند.
عبدالهی افزود: از این رو، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد سراسر کشور بر این اساس، برنامه‌های خود را از اواخر خردادماه آغاز می‌کند و برای این برنامه‌ها نیز مراسمی به‌عنوان افتتاحیه و اختتامیه در نظر گرفته شده است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌رضوی عنوان کرد: بنابراین با توجه به آیین‌نامه‌ای که از سوی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور به دست ما رسیده است، بنا شد تا جلسه‌ توجیهی را برای مدیران کانون‌های مساجد شهرستان‌های مشهد نیز برگزار کنیم و این آیین‌نامه را هم در اختیار آن‌ها قرار دهیم، تا آن‌ها هم براساس این موارد به اجرای برنامه‌های اوقات فراغت خود بپردازند.
وی تاکید کرد: گفتنی است که در برگزاری این برنامه‌ها مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی نیز با ما همکاری خواهند داشت و این امر به استفاده ما از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی و همچنین سایر نهادها کمک خواهد کرد تا بتوانیم اوقات فراغت با نشاطی را همراه با معنویت و موفقیت برای جوانان و نوجوانانی که در ایام تابستان از درس و مدرسه فارغ شده‌اند، اجرا کنیم؛ چرا که این ایام فرصت مناسبی برای برگزاری برنامه‌های آموزشی و تربیتی برای این افراد است تا بتوانند از آن‌ بهره‌مند شوند.
عبدالهی اظهار کرد: رویکردی که ما امسال برای برنامه‌های خود در نظر گرفته‌ایم، با سال‌های گذشته متفاوت است؛ چرا که برای هریک از محورهایی که به آن‌ها اشاره شد، چشم‌اندازی پیش‌بینی شده است. به‌عنوان مثال، در موضوع کتاب و کتابخوانی طرح «شنبه‌های با کتاب» باید توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد معرفی و به مرحله اجرا برسد.
وی بیان کرد: همچنین چشم‌اندازی که برای بحث قرآن و عترت داریم این است که باید طرح تلاوت نور که مختص حفظ جزء 30 قرآن کریم برای کودکان است، اجرا شود و به همین ترتیب برنامه‌های دیگر هریک چشم‌اندازی مختص به خود را دارد که باید همه آن‌ها اجرایی و توجهات لازم صورت گیرد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان‌رضوی گفت: البته که در این راستا نباید از برنامه‌هایی که هر یک از کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد برای مجموعه خود، علاوه بر برنامه‌هایی که طبق آیین‌نامه برای ما تعیین شده است؛ غافل شد. به‌عنوان مثال می‌توان به برنامه‌هایی مانند آموزش تفسیر، خیاطی، زبان عربی و انگلیسی اشاره کرد.
عبدالهی بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه دهه کرامت نیز قرار داریم نیز سعی شده است به این جنبه هم آنگونه که باید، توجه شود. از این رو از ظرفیت دهه کرامت و ولایت و همچنین مناسبت‌های این ایام نیز استفاده خواهد شد و بنا است که برنامه‌هایی هم مختص این ایام پیش‌بینی شود.
انتهای پیام

captcha