همایش «شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی» برگزار می‌شود
کد خبر: 3820659
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

همایش «شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی» برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ استادیار گروه فقه امام شافعی دانشگاه کردستان با اشاره به برگزاری همایش «شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی» در پاییز امسال، گفت: در این همایش فقه شافعی در ایران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

همایش «شافعیان در گستره تمدن ایران  اسلامی» برگزار می‌شودفرزاد پارسا، استادیار گروه فقه امام شافعی دانشگاه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: رشته فقه امام شافعی در دانشگاه کردستان قریب به بیست سال است که تدریس می‌شود و سالانه در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نزدیک به ۶۰ دانشجو می‌پذیرد.
پارسا با اشاره به برگزاری همایش «شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی» در پاییز امسال، افزود: در این همایش فقه شافعی در ایران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
وی به محورهای این همایش اشاره و عنوان کرد: محورهای همایش شامل امام شافعی و مذهب او در گذر زمان، مدارس، مراکز و نظام علمی شافعیان، نقش شافعیان ایران در علوم و فنون و معارف، مکاتب و نگرشهای اصولی و فقهی شافعیان و نقش شافعیان در تقریب و همگرایی است.
پارسا با اعلام اینکه ما در دانشگاه کردستان تا جایی که بتوانیم آماده همکاری متقابل با جامعة‌المصطفى و دیگر مراکز دینی فعال در استان هستیم، اعلام کرد: به هیچ عنوان خدمات نخبه‌های کُرد را که در راه پیشرفت و تعالی اسلام ارائه دادند، را نمی‌توان فراموش کرد.
وی بیان کرد: اگر دانشگاه جامعة‌المصطفی العالمیه بتواند نخبگان دینی کردستان را مشتغل کند گام بسیار بزرگی در راه ترقی دین اسلام برداشته است.
استادیار گروه فقه امام شافعی دانشگاه کردستان در پایان یادآور شد: در کردستان خیلی از فضلا و اندیشمندان داریم که در عین باسوادى و نخبگى مدارک دانشگاهی معتبر ندارند و این باعث ضربه‌زدن به آنها شده است.
انتهای پیام

captcha