تظاهرات هزاران مصری در زادگاه مُرسی
کد خبر: 3820661
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

تظاهرات هزاران مصری در زادگاه مُرسی

گروه بین‌الملل ـ در پی مرگ محمد مرسی، رئیس‌جمهور پیشیپن مصر، هزاران شهروندی مصری در زادگاه وی واقع در روستای «العدوه» استان «الشرقیه» تظاهرات کردند.

تظاهرات هزاران مصری در زادگاه مُرسیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21؛ هزاران مصری شب گذشته، 28 خردادماه در میان تدابیر شدید امنیتی در روستای العدوه در استان الشرقیه که زادگاه محمد مرسی به‌شمار می‌رود، تظاهرات کردند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی دولت مصر تدابیر شدیدی را اتخاذ کرده بودند و زادگاه مرسی از عصر دوشنبه تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار دارد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که بخش‌های مختلف زادگاه مرسی را فرا گرفت، با محکوم‌کردن آنچه کودتای نظامی خواندند، درگذشت محمد مُرسی را ترور توصیف کردند.

از سوی دیگر، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد دیروز با صدور بیانیه‌ای انجام تحقیقات مستقل درباره مرگ محمد مرسی را خواستار شد و بر ضرورت انجام تحقیق و بررسی‌های لازم درباره رفتار با رئیس‌جمهور پیشین مصر در طول مدت بازداشتش تأکید کرد.

محمد مرسی عصر روز دوشنبه، 27 خردادماه در جریان حضور در جلسه محاکمه‌اش در دادگاه به اتهام جاسوسی بیهوش شد و بعد از انتقال به بیمارستان، در سن 67 سالگی درگذشت.

مرسی که نخستن رئیس‌جمهور دموکراتیک مصر بود، در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط ارتش مصر از قدرت برکنار شد و از آن زمان زندانی بود. به گفته خانواده مرسی که همواره درباره نحوه نگهداری او در زندان ابراز نگرانی می‌کردند، مقامات مصری اجازه نداده‌اند پیکر او در زادگاهش در استان الشرقیه دفن شود.

تظاهرات هزاران مصری در زادگاه مُرسی

انتهای پیام

captcha