نشست قرآنی الازهر برای امامان جماعت اتیوپی در قاهره برگزار شد
کد خبر: 3820686
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

نشست قرآنی الازهر برای امامان جماعت اتیوپی در قاهره برگزار شد

گروه بین‌الملل ـ نشست «آیات قرآنی که افراط‌‌گرایان در فهم آن به خطا رفته‌اند» به همت مرکز اسلامی الازهر و با حضور امامان جماعت اتیوپیایی در مرکز فارغ‌التحصیلان الازهر قاهره برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه خبری الجمهوریه آنلاین، این نشست دیروز، 28 خردادماه، در مرکز فارغ‌التحصیلان الازهر در قاهره  برگزار شد و عبدالفتاح العواری، رئیس دانشکده اصول دین در دانشگاه الازهر، طی سخنانی در آن گفت: برخی آیات قرآن با هدف توجیه رفتار و اقدامات منحرف و خارج از دین از سوی گروه‌های تندرو و افراطی به صورت نادرست تفسیر شده‌اند و این خود بیانگر تحریف قرآن است.
 
وی در این نشست که در چارچوب فعالیت‌های مرکز برای آموزش ائمه جماعت و مبلغان اتیوپی برگزار شد، بر اهمیت نقش امامان جماعت در پاسخ شبهات و تأویلات نادرستی، که افراط‌گرایان در رفتار  و کردار خود پیش می‌گیرند، تأکید کرد.
 
العواری افزود: افراد تندرو با تحریف معانی قرآن و اصرار بر اثبات اشتباهات خود در فهم آیات محکم قرآن به خطا می‌روند که از جمله این تحریف‌ها عبارت‌اند از: برش متن و بی‌توجهی به سیاق و مفهوم آن.
 
همچنین، وی تأکید کرد: تحریف برخی آیات از سیاق و مفهوم خود و برداشت نادرست از قرآن از سوی گروه‌های افراطی در ترویج تروریسم و تندروی تأثیرگذار بوده است.

رئیس دانشکده اصول دین در دانشگاه الازهر با اشاره به اینکه جهان امروز با چالش‌های خطرناکی مواجه است، گفت: از جمله این چالش‌ها رواج تروریسم است که با نام دین به فعالیت خود ادامه می‌دهد و دست به جنایات بزرگی می‌زند تا چهره اسلام و مسلمانان را خدشه‌دار سازد.
 
وی همچنین بر ضرورت ترویج اندیشه روشنگرانه الازهر در مقابل این گروه‌های گمراه و تاریک‌اندیش تأکید کرد.

یادآوری می‌شود دوره آموزشی امامان جماعت و مبلغان موریتانی تا 20 تیرماه ادامه دارد و تکیه بر روش‌هایی جدید و تلاش برای افزایش سطح قدرت بیان این افراد و رشد آگاهی فرهنگی آنان از اهداف این دوره است تا بتوانند در مقابل غلو، تندروی و افراطی‌گری بایستند و اسلام میانه‌رو را در میان مردم ترویج دهند.

انتهای پیام
captcha