معرفت و بصیرت به امام زمان(عج) از ارکان دینداری است
کد خبر: 3820712
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
سخنران مسجد مقدس جمکران:

معرفت و بصیرت به امام زمان(عج) از ارکان دینداری است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین خلج گفت: دینداری در آخرالزمان چند رکن دارد که اگر کسی رعایت کند در زمره کسانی است که پای امام زمان(عج) ایستاده و در قیامت هم در جوار اهل بیت(ع) خواهد بود که یکی از این ارکان معرفت و بصیرت است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین خلج، سخنران مسجد مقدس جمکران شب گذشته، 28 خردادماه در جمع عاشقان و منتظران حضرت ولی‌عصر(عج) با اشاره به اینکه بالاترین نعمت در بهشت در کنار پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان بودن است، اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) از قول حضرت امیرالمؤمنین(ع) نقل می‌کنند که غیبت بقیة‌الله(عج) زمانی طولانی است که شیعیان و مردم را سرگردان می‌کند و انسان‌ها به‌دنبال شخصیتی الهی می‌گردند تا سامان یابند و می‌فرماید اگر دنبال چنین شخصیتی هستید باید استقامت در دین داشته باشند.
وی ادامه داد: دینداری در آخرالزمان چند رکن دارد که اگر کسی رعایت کند در زمره کسانی است که پای امام زمان(عج) ایستاده و در قیامت هم در جوار اهل بیت(ع) خواهد بود.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه یکی از این ارکان معرفت و بصیرت است، گفت: اگر کسی امام زمانش را بشناسد، حق و حقیقت را دریابد و معرفت به دین و قرآن پیدا کند می‌تواند در دینداری ثابت‌قدم باشد. انسان باید بداند و ایمان داشته باشد که امام پدر معنوی جامعه و از پدر و مادر نسبت به او مهربا‌نتر است.
خلج اظهار کرد: هر چه معرفت انسان بالاتر رود بهره معنوی بیشتری به انسان می‌رسد. هر روز از خدا بخواهیم شناخت دقیق نسبت به دین، احکام و قرآن پیدا کنیم. وقتی با شناخت و معرفت به درگاه الهی برویم حتماً دست پر بازمی‌گردیم.
امیرمحسن سلطان‌احمدی
انتهای پیام
captcha