درخشش دانش‌آموزان و فرهنگیان خرم‌دره‌ای در طرح «مصباح‌الهدی»
کد خبر: 3820771
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

درخشش دانش‌آموزان و فرهنگیان خرم‌دره‌ای در طرح «مصباح‌الهدی»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره از کسب ۲۲ مقام برتر منطقه‌ای و استانی طرح «مصباح‌الهدی» توسط فرهنگیان و دانش‌آموزان خرم‌دره خبر داد.

درخشش دانش‌آموزان و فرهنگیان خرم‌دره‌ای در طرح «مصباح‌الهدی»لعیا جعفری، مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره در گفت‌و‌گو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه در مجموع شرکت‌کنندگان در طرح «مصباح‌الهدی» 528 نفر بود که 12 نفر از دانش‌آموزان و 6 نفر ار فرهنگیان رتبه اول مرحله منطقه‌ای این طرح را کسب کردند، گفت: 4 نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان شهرستان خرم‌دره تیز رتبه اول  استانی این طرح را از آن خود کردند.
وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این‌ گونه طرح‌ها ترویج سبک زندگی امامان معصوم(ع) در جامعه و آشنایی با فضائل اخلاقی ائمه اطهار(ع) و به‌کارگیری آنها در زندگی واقعی است، گفت: طرح «مصباح‌الهدی» یک مسابقه امام‌شناسی است که هر سال به یکی از ائمه اطهار(ع) تعلق دارد و امسال این طرح به نام و با محوریت حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) اجرا شد که با ارائه آثاری در قالب مقاله، طراحی، شعر، داستان و حکایت، نشریه الکترونیکی و ... همراه بود.
وی تقویت اعتقادات دینی نسل نوجوان و جوان، دوری از خرافات و بدعت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از اهداف دیگر اجرای طرح مصباح‌الهدی عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح دانش‌آموزان فعالیت‌های امام‌شناسی خود را در موضوعاتی چون زندگی‌نامه، حکایات، داستان‌های کاربردی، احادیث و روایات و سبک زندگی،‌ متمرکز کرده و در این مسیر از روش‌های مختلفی بهره می‌گیرند.
انتهای پیام
captcha