بی‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان، سبب غیرحرفه‌ای شدن معلمان می‌شود
کد خبر: 3820800
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

بی‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان، سبب غیرحرفه‌ای شدن معلمان می‌شود

گروه اجتماعی ــ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر دانشگاه فرهنگیان با تمام ظرفیت فعالیت نکند و فشار و سختی‌‌ها را تحمل نکند، افراد غیرحرفه‌ای معلم خواهند شد ما هرگز این را نمی‌خواهیم.

بی‌توجهی به دانشگاه فرهنگیان، سبب غیر حرفه‌ای شدن معلمان می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، طاهر روشن‌دل، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور، امروز، چهارشنبه، 29 خرداد، در نشست صمیمانه با روسای پردیس‌ها و مراکز، معاونان آموزشی، مدیران گروه‌های آموزشی و کارشناسان آموزش در دانشگاه فرهنگیان اصفهان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت‌گرا و نوپا است و به جهت عدم استقلال لازم دارای مشکلاتی است و تنگناهای بودجه‌ای و مالی نیز به واسطه وضعیت اقتصادی کشور و جنگ اقتصادی به مشکلات دانشگاه اضافه شده است.
وی افزود: کشور ما قبلاً هم در دشواری بوده و چنین شرایطی داشته است و با تلاش بیشتر و مدیریت جهادی می‌توانیم از مشکلات گذر کنیم؛ یک بخش مشکلات دانشگاه باید توسط ما در ستاد با سیاست گذاری صحیح حل و فصل شود و برخی دیگر نیز با دوراندیشی و برنامه‌ریزی مناسب در استان باید کنترل شود.
وی بیان کرد: فرایند جذب هئیت علمی زمان براست و نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان نامطلوب است و با نسبت عنوان شده در برنامه ششم توسعه فاصله زیادی داریم. در میان مدت لازم است بخشی از نیاز هئیت علمی را با استفاده از نیروهای کیفی آموزش و پرورش تأمین کنیم.
روشن‌دل با اشاره به اهمیت اساتید دانشگاه فرهنگیان که باید مجرب و متعهد باشند، گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا اساتید حق تدریس با فرآیند مطلوب و پایش مناسب وارد دانشگاه شوند و با توجه به حساسیت و اهمیت دانشگاه باید افراد واجد شرایط و شایسته تربیت معلم برای تدریس در دانشگاه حاضر شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در ادامه این نشست عنوان کرد: معلمی ذوق و هنر است و هر فرد غیر حرفه‌ای نباید معلم باشد، در تمام دوره‌ها نگاه حاکم بر آموزش و پررش غلط بوده است و این نگاه نسبت به تربیت معلم هم وجود داشته و ریشه بسیاری از مشکلات همین عدم اهمیت به تربیت معلم بوده است. این نکته را باید در نظر بگیرم که اگر دانشگاه فرهنگیان با تمام ظرفیت فعالیت نکند و فشار و سختی‌‌ها را تحمل نکند، افراد غیر حرفه‌ای معلم خواهند شد ما هرگز این را نمی‌خواهیم.
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط موجب و تأکید ریاست دانشگاه به تربیت معلم قیمتی و با ارزش، باید جهادی کار و تلاش کنیم که بحمدالله در دوسال اخیر دانشگاه خوب مطرح شده است. توجه رهبر معظم انقلاب به دانشگاه فرهنگیان و تأکید ایشان برای ارتقاء دانشگاه، نقطه عطف و راهگشا است.
انتهای پیام

captcha