نهج‌البلاغه برای اثبات حقانیت امام علی(ع) كافی است
کد خبر: 3820817
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

نهج‌البلاغه برای اثبات حقانیت امام علی(ع) كافی است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه مرودشت با بیان اینكه نهج‌البلاغه بیان فصیح و بلیغ امام علی(ع) را نشان می‌دهد، گفت: اگر هیچ دلیل و برهانی بر حقانیت امیرالمؤمنین(ع) نبود جز همین نهج‌البلاغه، برای اثبات حقانیت امام كافی است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی آقائی، امام جمعه مرودشت، امروز، 29 خردادماه در نشست تفسیر ‌نهج‌البلاغه كه با حضور مدیركل ارشاد فارس و فرماندار و سایر مدیران این شهرستان برگزار شد، گفت: نهج‌البلاغه یکی از اعجازهاست که بیان فصیح و بلیغ امام علی(ع) را نشان می‌دهد. کلامی که اگر هیچ دلیل و برهانی بر حقانیت امیرالمؤمنین(ع) نبود به جز همین نهج‌البلاغه، برای اثبات حقانیت امام کافی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مرودشت ادامه داد: کلام حضرت به گونه‌ای است که انسان را زنده می‌کند و احساس می‌شود که آن حضرت بشر امروز را خطاب می‌دهد و کهنگی در آن راه ندارد.
امام جمعه مرودشت افزود: امروز نامه امیرالمؤمنین(ع) را به شریح قاضی پس از شنیدن خبر خریدن خانه توسط شریح را بیان کردیم که به او تذکر می‌دهد که مراقب مال حرام باشد.
آقائی اضافه کرد: بحث امام این است که کارگزاران باید نسبت به دنیای فانی هوشیار باشند. دنیای که آفات، بلایا، بیماری‌ها و حوادث از سویی و از سوی دیگر هوس‌هایی که انسان را در مسیر کمال سست می‌کند احاطه شده است و باید مراقب این دنیا باشید تا این لذت‌های حلال به ناگاه شما را از لذت دائمی عقبی دور نکند.
انتهای پیام

captcha