تخصیص بیش از ۸ میلیارد تومان برای ساخت و مرمت مساجد چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3820841
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴

تخصیص بیش از ۸ میلیارد تومان برای ساخت و مرمت مساجد چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از تصویب اعتبار ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان‌ برای ساخت و مرمت مساجد و حسینیه‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: از این مبلغ هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بودجه سال ۹۷، بودجه دهیاری‌ها و کمک خیران است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، طهمورث الیاسی‌بختیاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری امروز، 29 خرداد‌ماه در شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان، بر برنامه‌ریزی دقیق و منسجم دستگاه‌ها برای احداث و مرمت مساجد و حسینیه‌ها تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید تعداد و مبلغ کارشناسی شده برای ساخت یا تعمیر مساجد را برای تأمین اعتبار به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارائه دهند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از تصویب اعتبار 17 میلیارد و 800 میلیون تومانی برای ساخت و مرمت مساجد و حسینیه‌های استان در سال گذشته خبر داد و افزود: از این مبلغ هشت میلیارد و 400 میلیون تومان از محل اعتبارات بودجه سال 97، بودجه دهیاری‌ها و کمک خیرین تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه با توجه به جمعیت استان نیازمند 913 مسجد در سراسر استان هستیم، تصریح کرد: اکنون یک هزار و 416 تکیه، حسینیه و مسجد در استان داریم که باید از این فضاها نیز استفاده گردد.
الیاسی بختیاری خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های متولی یک برنامه منسجم برای ساخت و مرمت مساجد ارائه دهند سازمان برنامه و بودجه در یک برنامه زمان‌بندی دو ساله همه مشکلات عمرانی مساجد را با اختصاص اعتبار از محل بودجه‌های سال 97 و 98 و دهیاری‌ها رفع خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه هم‌اکنون حدود یک هزار و 900 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد، گفت: باید این 23 مسجد، خانه و اتاق عالم نیمه تمام نیز به صورت دقیق کارشناسی شوند تا در اولویت‌های عمرانی استان برای سال جاری قرار گیرند.
مجید نظری اظهار کرد: پروژه‌های نیمه تمام باید میزان پیشرفت فیزیکی آن‌ها مشخص گردد تا برنامه‌ریزی درستی برای تکمیل آن‌ها صورت گرفته و عملیاتی شود.
انتهای پیام

captcha