مسابقات سراسری قرآن و نغمات آسمانی با حضور 50 نفر در تایباد برگزار شد
کد خبر: 3820883
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

مسابقات سراسری قرآن و نغمات آسمانی با حضور 50 نفر در تایباد برگزار شد

گروه شهرستان‌ها– 50 متسابق از شهرستان‌های تایباد و باخرز در مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن و نغمات آسمانی سازمان اوقاف و امور خیریه در تایباد با یکدیگر رقابت کردند.

مسابقات سراسری قرآن و نغمات آسمانی با حضور 50 نفر در تایباد برگزار شد

به گزارش ایکنا خراسان رضوی، در این دوره از مسابقات 31 آقا و 16 خانم اهل تسنن و تشیع در رشته‌های حفظ کل(20، 10 و 5) جزء، اذان، دعاخوانی، قرائت تحقیق و ترتیل با یکدیگر رقابت کردند.

مسابقات برای آقایان در محل مزار مولانا زین‌الدین ابوبکر تایبادی و بانوان در مکان دارالقرآن حضرت ولیعصر(عج) به صورت جداگانه برگزار شد.

این مسابقات همه ساله به صورت سراسری در کل کشور در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و راه‌یافتگان در هر مرحله تلاش می‌کنند با کسب تجربه از متسابقات دیگر نقاط ضعف خود را مرتفع کنند.

متسابقان در یک نظرسنجی کلی نحوه برگزاری مسابقات را بسیار خوب اعلام کردند اما از کمبود امکانات قرآنی نظیر دوره‌های پیشرفته به ویژه برای رشته‌های قرائت و دعاخوانی در این شهرستان اظهار نارضایتی داشتند.

در این خصوص یکی از شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن و نغمات آسمانی عنوان کرد: بیشتر کلاس‌هایی که در این منطقه برگزار می‌شود به همان سبک قدیمی و سنتی بوده و زمانی که در مرحله استانی با متسابقان سایر مناطق روبرو می‌شویم، نقاط ضعف بسیاری داریم که قادر به برطرف کردنش نیستیم. معمولا رقبا در مرحله شهرستانی همه در یک سطح هستند اما در مرحله استانی متسابقان در سطح عالی رقابت می‌کنند.

در این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل، 20، 10 و 5 جزء به ترتیب آقایان شیخ جامی، علیجانی، فاروقی و بهبودی و خانم‌ها خورسند، گل‌محمدی،  محمودی و مهدوی موفق به کسب رتبه اول شدند.

در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل آقایان فیروزی و شجاع و در بخش بانوان عزیزی، قومی و بیک نشتیفانی مقام اول را از آن خود کردند. همچنین کلثوم خوشخو کاخکی در دعاخوانی و رضا اسدی در رشته اذان به مرحله استانی راه یافتند.

انتهای پیام

captcha