مسابقات فقه برگزار شود
کد خبر: 3820925
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
آیت‌الله دژکام پیشنهاد کرد:

مسابقات فقه برگزار شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس پیشنهاد داد تا از سال آینده مسابقه فقه تقلیدی هم برگزار شود و ادامه داد: این همه مسابقات قرآن برگزار می‌شود اما یک مسابقه فقه تاکنون برگزار نشده است.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس عصر چهارشنبه، 29 خردادماه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن «رهپویان ولایت» کمیته امداد این استان گفت: تربیت یک هزار حافظ کل قرآن و هزاران نفر حافظ اجزای مختلف قرآن کریم و نهج‌البلاغه یکی از کارهای فرهنگی کمیته امداد است که قابل تحسین است.
وی با بیان اینکه قرآن دریای بی پایان است و اگر انسان با قرآن آشنا شود می تواند در وادی های گوناگونی سیر و مطالعه کند، افزود: ویژگی قرآن این است که برای تربیت انسان در همه ابعاد نازل شده است آن هم انسانی که گل سر سبد جهان آفرینش است.
آیت‌الله دژکام با یادآوری آیات سوره اسرا گفت: خداوند در آیات قرآن می‌فرماید که مسلماً قرآن مردم را به یک زندگی استوار هدایت می‌کند بلکه استوارترین شکل زندگی.
امام جمعه شیراز اظهار کرد: خداوند فرموده است که اگر پیرو قرآن باشید همیشه در حال قیام هستند یعنی زندگیتان محکم و استوار است و این قرآن اجازه نمی‌دهد که شکست بخورید.
وی این نکته را یادآور شد که برای پیروی از قرآن ابتدا باید آن را بخوانیم و سپس ادامه داد: بحمد الهی برای قرائت قرآن حرکت‌هایی در کشورمان انجام شده است اما گام بعد این است که قرآن را بفهمیم که فهمیدن قرآن در دو سطح است، سطحی که برای همه امکان‌پذیر است و سطح دیگر که بسیار سخت‌تر است.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه قرآن دارای باطن بسیار عمیقی است، گفت: معانی قرآن عمق زیادی دارد و فهمیدن آن به آسانی نیست و فقیه به کسی می‌گویند که معانی عمیق قرآن را درک می‌کند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس پیشنهاد داد تا از سال آینده مسابقه فقه تقلیدی هم برگزار شود و ادامه داد: این همه مسابقات قرآن برگزار می شود اما یک مسابقه فقه تاکنون برگزار نشده است که در این صورت جایزه این مسابقه هم خودمان متقبل می‌شویم.
وی بیان کرد: البته باید در نظر داشته باشیم که فقه یعنی فهم عمیق قرآن که برای همه ممکن نمی‌شود و کسانی که مجتهد نیستند باید مقلد باشند و همه هم نمی‌توانند فقیه باشند؛ فقیه نائب امام زمان(عج) است و امروز به همین دلیل به رهبرمان می‌گوییم امام زمان(عج) چون فقیه است.
آیت‌الله دژکام در پایان خطاب به شرکت‌کنندگان این مسابقات گفت: خداوند به شما پاداش بسیار بزرگی عطا کرده است که توانسته‌اید در این راه قدم بردارید.
انتهای پیام

captcha