رونمایی از سردیس برادران شهید شبلی در سنندج
کد خبر: 3820952
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

رونمایی از سردیس برادران شهید شبلی در سنندج

گروه سیاسی ــ سردیس برادران شهید شبلی همزمان با کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با حضور فرمانده سپاه کشور و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و استانی امروز، ۳۰ خردادماه در سنندج رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رونمایی از سردیس شهیدان شبلی از سری برنامه‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان بود که امروز پیش از آغاز این کنگره و با حضور سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران و مسئولان استانی در سنندج رونمایی شد.
رونمایی از سردیس برادران شهید شبلی در سنندج
شهیدان شبلی، سه برادری هستند که در اوایل انقلاب و در روزهایی که کردستان در چنگال گروهک‌های ضدانقلاب گرفتار بود، بعد از تحمل شکنجه‌های بسیار به شهادت رسیدند.
شهید محمدمهدی، محمدهادی و محمدمعروف شبلی در سال‌های 1323، 1329 و 1331 در شهر سنندج دیده به جهان گشودند.
شهید محمدمعروف هجدهم خردادماه سال 1359 بر اساس اسناد بنیاد شهید در مسجد غیاثیان سنندج بعد از تحمل شکنجه فراوان توسط نیروهای کومله به شهادت رسید.
بعد از گذشت چند ساعت از شهادت محمدمعروف شبلی در سطح شهر پیچید، شهید محمد هادی شبلی که کارمند سازمان آب شهرستان سنندج بوده، بعد از مطلع شدن از شهادت برادرش، در مقابل سازمان آب شروع به شعار دادن علیه گروهک‌های ضد انقلاب می کند که در همان محل توسط گروهک کومله خون پاکش بر سنگ‌فرش‌های خیابان ریخته شد.
شهید محمدمهدی هم بعد از اینکه از خبر شهادت برادرانش مطلع شد، به سنندج بازگشت، اما در مسیر کامیاران ـ سنندج در ایست بازرسی گروهک‌های ضد انقلاب توسط جاسوسان شناسایی و به طرز فجیعی به شهادت رسید.
انتهای پیام
captcha